Francizatul local al Burger King, compania Rex Concepts BK România, continuă agresiv extinderea rețelei de restaurante Burger King în România. În 2025, planul include 12 până la 15 deschideri, unele deja bifate în primele șapte luni ale anului. Cel mai nou restaurant a fost inaugurat recent la Cluj, iar alte unități urmează până la final de an.
Investiția totală estimată este între 6 și 7,5 milioane de euro, în contextul în care fiecare locație presupune un buget mediu de peste 500.000 euro. Ritmul alert de extindere vine în contextul unei cereri crescute pentru opțiuni rapide și accesibile de luat masa. Este într-o perioadă marcată de ajustări economice și preferințe mai pragmatice din partea consumatorilor.
Peste 250 de noi locuri de muncă la Burger King
Extinderea nu înseamnă doar spații noi, ci și oameni. Burger King estimează că va angaja peste 250 de persoane, ceea ce va duce echipa la peste 700 de angajați în România. Rețeaua locală număra, la începutul acestui an, 34 de restaurante: 24 operate de Rex Concepts și 10 de fostul francizat, AmRest.
Prin noile deschideri, Burger King România se apropie de pragul de 50 de unități active până la finalul anului. Această evoluție consolidează poziția brandului pe piața fast food-ului local, dominată de jucători internaționali care mizează pe prețuri competitive, rapiditate și acoperire geografică largă.
Formatul fast food prinde teren în România
Reprezentanții companiei spun că tendința de adaptare a clienților la realitățile economice este tot mai clară. Asta se traduce printr-un apetit crescut pentru restaurante cu servire rapidă și prețuri accesibile. Burger King mizează pe formate moderne, poziționări în centre comerciale și orașe mari. Acesta rămâne atent și la oportunitățile din zone urbane de dimensiuni medii.
Dezvoltarea rețelei este parte dintr-un plan mai amplu al Rex Concepts pentru a crește cota de piață și a repoziționa Burger King ca unul dintre principalii jucători din QSR (quick service restaurants), într-o piață din ce în ce mai competitivă.