Un nou vin sosește pe final de an, de această dată o creație a celor de la desprevin.ro. Se numește Primul și este primul vin itinerant din lume, care va fi produs în fiecare an cu o alta cramă, în serii limitate. Creat de somelierul Marina Samoilă, wine charmer și cofondatoare www.desprevin.ro, Primul reprezintă o expresie a pasiunii și dedicații pentru vinul și cramele din țara noastră.
Acea pasiune este pusă de echipa desprevin.ro în munca sa în fiecare zi. Ideea de vin itinerant este gândită astfel încât în fiecare an „Primul” să fie creat cu o altă cramă, aceea care impresionează cel mai tare și rămâne cel mai lung timp în memoria și atenția celor doi experți de la desprevin.ro, Alex Dona și Marina Samoilă.
Prima ediție „Primul” este un cupaj de Fetească Neagră, Syrah și Cabernet Sauvignon asamblat de Marina Samoilă, alături de vinificatorul cramei Gîrboiu, județul Vrancea. Vor fi produse 6000 de sticle, din care doar 5000 vor fi puse în vânzare, 1000 fiind tezaurizate. Crama Gîrboiu s-a aflat în top 3 cele mai căutate crame pe website-ul desprevin.ro în primul an de la lansarea platformei și este producătorul unor vinuri reușite din zona Vrancei: Bacanta, Epicentrum și Constantin.
“Ideea de Primul s-a născut din dorința de a vorbi despre ceea ce nu se știe și nu se vede atunci când te gândești la un vin. Despre cum a performat terroir-ul în anul respectiv, despre sutele de probe de tanc și baric degustate, zecile de proiecte în derulare sau abandonate, încercările și testele – cam tot ce e mai frumos într-o cramă. Primul este un vin care ne reprezintă până la ultima notă, un corpus callosum care conectează cele două emisfere desprevin.ro: cea emoțională, senzorială, însuflețită de pasiunea pentru vin, de cea pragmatică, ce ne alimentează ambiția de a crea ceva unic și reprezentativ pentru noi și pentru cramele selectate.” afirmă Marina Samoilă.
“Desprevin.ro s-a născut în aprilie 2020, după o perioadă în care consumul de vin înregistrase o creştere în volum dar şi ca valoare, în care statul în casă era obligatoriu iar vinul putea fi accesat doar din online. Cu resurse puține la început, platformă a reușit să ofere pasionaților, încă din prima zi, o experiență excelentă în relație cu vinurile și, mai ales, poveștile care se țes în jurul fiecărui sortiment. Consumatorii au putut să participe la jocuri de degustare şi am transformat băutul de vin acasă în joacă şi socializare, în ceea ce ar trebui să fie consumul de vin – o ocazie socială, de explorare și de educare. În tot acest timp am observat cum crește bugetul alocat pentru achiziția vinurilor, cum urcă în preferințe categoria premium și vinurile cu poveste, iar acest teren a fost unul perfect în care să crească ideea primului nostru private label premium” menționează Alex Dona, cofondator www.desprevin.ro.
O sticlă de Primul costă 85 de lei.
Desprevin.ro este o platformă editorială cu o componentă de shop, dedicată românilor pasionaţi de vin. Comercializează în special vinuri care nu se găsesc în retail, dar care sunt disponibile în special în online. A reuşit să genereze vânzări de peste 600.000 de lei cu un profit de peste 30%.