Finalul de an ne aduce şi un nou barometru al restaurantelor din România realizat de Gault&MMillau şi ajuns la ediţia a II-a. Aflaţi că odată cu acesta indexul de încredere a scăzut la 34/100 şi mai jos avem şi previziuni pentru 2021.
Rezultatele ediţiei a II-a a Barometrului Restaurantelor Gault&Millau prezintă evoluţia ultimelor luni. Barometrul are rolul de a oferi răspunsuri la întrebări cheie legate de evoluţia şi starea sectorului, principalele provocări şi aşteptările faţă de clienţi. Se iau în calcul şi schimbări în modelele de business, performanţa financiară a restaurantelor. Pentru realizarea sa sunt utilizate 100 de chestionare şi interviuri efectuate cu reprezentanţi ai restaurantelor din comunitatea Gault&Millau, analize cantitative ale pieţei, dar şi analize de know how din ultimii ani.
Pe fondul unui an pandemic, indexul de încredere a restaurantelor a scăzut la 34/100 faţă de 37/100 la ediţia trecută din august 2020. Între timp cifra de afaceri la nivelul anului 2020 a scăzut în medie cu 63%, din cauza impredictibilităţii şi contextului actual. Aşteptările pentru 2021 sunt totuşi pozitive. Restaurantele continuă eforturile de adaptare la situaţie şi focusarea pe livrări la domiciliul, dar impactul pandemiei e tot mai puternic. Nivelul încrederii a scăzut şi creşte impredictibilitatea pe termen scurt.
36% dintre restaurante se declară încrezătoare în evoluţia şi stabilitatea business-ului în următoarele 3 luni, faţă de 46% în luna august. 33% declară că nu pot anticipa evoluţia din următoarele 3 luni. Numărul restaurantelor închise permanent sau temporar este în creştere, urcând spre 30%, faţă de sub 20% din restaurantele din comunitatea Gault & Millau în ediţia trecută a Barometrului. Există şi o categorie importantă de restaurante închise temporar, 15% din ele care nu au o dată stabilă pentru redeschidere.
Evoluţia din următoarele 3-6 luni va fi vitală pentru aceste restaurante. Aflăm şi că în T3 2020 restaurantele nu au reuşit să îşi stabilizeze veniturile, iar aşteptările pentru final de an continuă tendinţa negativă. 87% din restaurante anticipează venituri de maxim 75% din cele înregistrate în T3.
Finalul de 2020 ne va prinde cu peste 90% din restaurante având picaje de minim 25% din cifra de afaceri faţă de 2019. Media ar fi în jurul a minus 63% versus 2019. Iată şi câteva propuneri de strategii pentru 2021:
- vânzare produse alternative de tip băcănie/ready to cook
- îmbunătăţire flexibilitate operaţională
- introducere/consolidare programe loialitate şi comunicare cu clienţii
- folosire extinsă a tehnologiilor şi a mediului digital
- participarea la proiecte speciale
Mai multe detalii aveţi aici.