Pepsi şi Beyond Meat anunţă un parteneriat care creşte credibilitatea substitutelor de carne

0
831

PepsiCo şi Beyond Meat au anunţat un nou parteneriat important, creând o entitate numită „The PLANet Partnership LLC”. Noul gigant este foarte important pentru că el creşte credibilitatea substitelor de carne, pe bază de proteine din plante. Deja Beyond Meat bifase parteneriate cu McDonald’s, KFC, Pizza Hut şi alte nume mari.

E bizar totuşi să vedem Pepsi intrând în această ecuaţie. Oficial noul joint venture va avea această misiune: „de a dezvolta, produce şi promova produse de tipul băuturilor şi snacks-urilor realizate pe bază de proteine din plante”. Practic Pepsi a bătut palma cu Beyond Meat pentru know how-ul sau pentru a obţine arome şi preparate folosind proteine din plante. Unde are Beyond nevoie de Pepsi? La capitolul marketing, cu siguranţă. În ciuda acestui parteneriat, PepsiCo nu a cumpărat Beyond Meat, ci companiile vor continua să existe separat.

PepsiCo are sub umbrela sa şi marca de chipsuri Lay’s, Tropicana, Gatorade, dar şi branduri ca SodaStream, Bare Snakes, BFY Brands (creatorii snacks-urilor PopCorner). Gigantul este a treia cea mai mare companie din lume în segmentul Food, după Nestle şi Anheuser-Busch InBev. Are şi segmentul Naked Juice, care produce smoothie-uri cu conţinut ridicat de proteine, apreciate de culturişti. Companiile nu au anunţat vreun produs realizat împreună.

Nestle a făcut o tranzacţie similară, cumpărând în 2017 compania Sweet Earth, axată pe mâncare vegetariană.