Auchan urmează strategia Metro sau Selgros şi implementează un nou tip de hipermarket în ţara noastră, cu preţuri diferite la produse… în funcţie de cantitate. Preţurile scad dacă un client cumpără mai mult. Numele acestui magazin este… ATAC.
Primul hipermarket discount ATAC a debutat la Braşov, iar Auchan a explicat că se fac economii mari de costuri prin reducerea consumului de energie electrică, diminuarea spaţiilor pentru vitrine frigorifice şi optimizarea proceselor logistice. De asemenea se reduc costurile de transport. O bună parte din produse sunt aprovizionate şi manipulate la palet şi la bax, folosind mobilier adaptat.
Scade cantitatea de consumabile şi ambalaje, iar spaţiile de depozitare sunt reduse. De asemenea mai scad şi investiţiile în decoraţiuni şi publicitate. Un indiciu în această zonă strategică apărea încă de acum un an. Pe atunci aflam că hipermarketurile Auchan Ploieşti şi Auchan Timişoara Calea Sagului devin Auchan Discount, în care se realizau economii de costuri prin reducerea consumului de energie electrică.
Începuse şi acolo reducerea spaţiului pentru vitrine frigorifice şi apăruseră optimizări ale proceselor logistice, plus tăieri de costuri la transport. Mutarea nu e singulară: Carrefour şi LIDL au început să se mişte şi ele în direcţia discount-urilor.
Mai mult de atât Auchan se pregăteşte să lanseze şi primul magazin complet automatizat, disponibil sub brandul Auchan GO. Clienţii îşi scanează cardul de credit, îşi înregistrează numărul de telefon la intrarea în magazin, iar plata se face automat după ce pleacă din magazin.