Campari cumpără brandul de coniac Courvoisier

0
480

O tranzacţie uriaşă a avut loc pe piaţa băuturilor alcoolice în ultima săptămână, gigantul italian Campari achiziţionând brandul de coniac Courvoisier. Suma plătită este de 1.2 miliarde de dolari.

Achiziţia unui brand de cognac francez de top 4 reprezintă doar una dintre realizările directorului general Bob Kunze-Concewitz, care va părăsi postul de şef Campari în 2024. Pe parcursul mandatului său, el s-a axat pe achiziţii, preluând spre exemplu Grand Marnier în 2016. Acea tranzacţie a costat 490 de milioane de euro.

Grupul italian Campari vrea să concureze mai abitir cu rivali precum Diageo (DGE.L) sau Pernod Ricard. Cognacul este a patra parte importantă a grupului acum, alături de aperitive, bourbon şi tequila. Până acum Campari nu prea activează în zona cognacului, deţinând doar micuţul brand Bisquit. De fapt dacă luăm Grand Marnier în calcul, care e o combinaţie de cognac şi lichior de portocale, avea ceva implicare şi în această nişă.

Tranzacţia solidifică prezenţa Campari în SUA, unde generează 55% din vânzările Courvoisier, în ideea că auzim mereu numele său în piesele rapperilor spre exemplu. Şi zona Asia-Pacific e mare generatoare de profit, China fiind iubitoare de cognac.