Lanțul de magazine profi urmează a fi preluat de o altă multinațională contra sumei de 1.3 miliarde de euro

0
539

Delhaize ”The Lion” Nederland BV, parte din grupul Ahold Delhaize, intenţionează să preia Profi Rom Food SRL. Compania se află sub umbrela grupului Delhaize și e prezentă pe piața românească prin intermediul Mega Image. Acum Consiliul Concurenței investighează tranzacția ce are ca scop preluarea activității de comerț cu amănuntul în magazine Profi Rom Food nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun. Mai jos avem detalii.

Profi Rom Food e deținută în prezent de MEP Retail Luxco Sarl, parte a grupului de investiții MidEuropa.

În comunicatul citat de Agerpres e menționat următorul lucru:

„În cadrul analizei, autoritatea de concurenţă va evalua impactul operaţiunii asupra consumatorului final şi al furnizorilor pe piaţa de vânzare cu amănuntul a bunurilor de consum curent. În acest context, autoritatea invită furnizorii, inclusiv cei locali, să transmită observaţii cu privire la achiziţia notificată”

Operațiunea trebuie să fie autorizată de Consiliul Cocurenței conform Legii concurenței (nr. 21/1996), astfel că tranzacția va fi evaluată în scopul stabilirii compatibilităţii sale cu un mediu concurenţial normal. În cadrul analizei, autoritatea de concurență va evalua impactul operațiunii asupra consumatorului final și al furnizorilor pe piața de vânzare cu amănuntul a bunurilor de consum curent.

În acest context, autoritatea invită furnizorii, inclusiv cei locali, să transmită observații cu privire la achiziția notificată. Ulterior va fi emisă o decizie în termenele prevăzute de lege.

Fondul de private equity MidEuropa anunța la sfârșitul lunii octombrie, printr-un comunicat, că a încheiat un acord privind vânzarea Profi Rom Food către Ahold Delhaize, din care face parte și lanțul Mega Image, pentru suma de 1.3 miliarde de euro. Ar fi cea mai mare tranzacţie pe segmentul de produse alimentare din Europa continentală care implică un fond de private equity.

Robert Knorr, managing partner în cadrul MidEuropa, a declarat:

Vânzarea Profi este al doilea exit al MidEuropa cu o valoare de peste 1 miliard de euro în sectorul de retail din Europa Centrală, continuând succesul nostru cu Zabka, unde am construit un lider pe piaţa poloneză de magazine de proximitate. Vânzarea către Ahold Delhaize atestă valoarea strategică pe care am adăugat-o la succesul Profi şi marchează un nou reper important pentru MidEuropa, consolidându-ne reputaţia de generare a unor profituri atractive şi lichidităţi semnificative pentru investitorii noştri. Vânzarea Profi este, de asemenea, o tranzacţie foarte importantă pentru regiunea Europei Centrale, unde se află în continuare unele dintre companiile cu cel mai mare potenţial de creştere din Europa