Lavazza a lansat Calendarul 2022, proiect artistic cu tradiţie de 30 de ani; Tema anului: „I Can Change the World”

0
913

Grupul italian Lavazza, unul dintre cei mai mari producători de cafea din lume a lansat Calendarul 2022, continuând un proiect artistic cu tradiţie de peste 30 de ani. Ediţia din acest an a stat sub semnul motto-ului „I Can Change the World” şi îndeamnă oamenii la acţiuni concrete cu privire la combaterea schimbărilor climatice şi a poluării.

Noul calendar spune povestea a 6 artişti-activişti, coordonaţi de directorul de imagine Emmanuel Lubezki, câştigător a 3 premii Oscar în 3 ani consecutivi. Calendarul Lavazza 2022 a fost lansat în Florenţa, în cadrul The Renaissance Awards, o gală de premiere a tinerilor lideri şi a iniţiativelor lor de sustenabilitate. Noul calendar îndeamnă oamenii la acţiuni ce pot avea impact asupra lumii din jur. Sunt prezentate poveştile a 6 activişti care prin artă încearcă să schimbe lumea în fiecare zi. Poveştile lor sunt imortalizate de unicul Emmanuel Lubezki.

Cei 6 artişti-activişti au vârste diferite, culturi diferite şi locuri de naştere diferite, dar au în comun poveşti autentice de viaţă şi o dorinţă de a manifesta activismul prin artă. Calendarul Lavazza permite această transformare, iar conceptul „The New Humanity” trasat de Lavazza rămâne punctul central al acestei creaţii. E vorba despre abilitatea oamenilor de a asimila valorile în care cred cu adevărat şi de a le integra în viaţa lor.

Iată şi cei 6 artişti implicaţi

  • Ben Harper: muzician care vorbeşte despre inegalităţi sociale şi atrage atenţia asupra schimbărilor climatice
  • Saype: pionier în arta sustenabilă, care creează fresce enorm direct pe sol
  • Sonita Alizada: rapper afgan refugiat care militează contra „mireselor copil”
  • Shilpa Yarlagadda: creatoare de gijuterii etice
  • Cristina Mittermeier: fotograf şi biolog care documentează distrugerea oceanelor
  • Shamell Bell: activista care foloseşte street dance ca strategie de schimbare socială, contra rasismului şi sexismului, dar şi homofobiei

Lavazza combină astfel ideea de „trezire a lumii dimineaţa cu cafea” cu cea de „trezire a unei lumi mai bune prin conştientizare”. Producătorul de cafea devine astfel ambasador şi protagonist al schimbării prin cultură, prin activităţi sustenabile şi sociale. Cei 6 protagonişti sunt imortalizaţi în 12 cadre făcute în 6 momente diferite ale zilei: zori, răsări, zi, apus, crepuscul, noapte.

Lansarea oficială de presă a Calendarului Lavazza 2022, „I can change the world”, a avut loc pe 11 octombrie la Palazzo Vecchio din Florența, un eveniment unde a fost proiectată și o previzualizare a filmului The Renaissance Awards, pentru un public internaţional.

„Suntem încântați că Eco-Age este un aliat în misiunea noastră de a găsi tineri care pot fi sursă de inspirație: 2022 va fi un an important pentru acțiuni concrete, un an în care oamenii trebuie să se întărească pentru a remodela viitorul. Credem în tineri și am vrut să-i includem ca protagoniști în calendarul nostru, pentru că au capacitatea de a ne arăta, de exemplu, cum văd viitorul, dar și cum îl vor modela” , explică Francesca Lavazza.