Luckin Coffee este Starbucks-ul din China, care tocmai s-a listat la bursă

0
1112

După un Uber din China, acum avem şi un Starbucks al Chinei, Luckin Coffee, care tocmai s-a listat la bursă. Acţiunile companiei sunt listate la Nasdaq şi au crescut cu 20% în prima zi de tranzacţionare. De ce le merge aşa bine chinezilor aflaţi mai jos.

Acţiunile au pornit de la 17 dolari bucata şi au ajuns la 25.96 dolari. Firma are un capital de piaţă de 5 miliarde de dolari după prima zi de tranzacţionare. Ca şi Starbucks, compania are un lanţ de cafenele răspândit în China şi apreciat pentru viteza cu care oferă cafeaua clienţilor, prin serviciile de livrare. 2400 de cafenele sunt incluse în acest lanţ, faţă de cele 3500 Starbucks-uri din China.

Scopul este de a dubla numărul până la final de an, pentru a monopoliza piaţa locală. Ca idee, Starbucks are o acţiune cotată la 78.91 dolari, cu 35% mai mult decât anul trecut. Diferenţa majoră între Luckin şi Starbucks este că prima se axează mult pe livrări, iar 10% dintre locaţii sunt doar pentru ridicarea de comenzi, neavând scaune.

Promisiunea este de a livra oriunde în oraşele mari în maxim 20 de minute. Succesul a fost aşa mare, încât Starbucks a realizat un parteneriat local cu Alibaba pentru a începe livrări locale de băuturi. Luckin are 17 milioane de clienţi şi cafenelele sale nu acceptă cash, ci doar carduri de credit. Luckin a încheiat anul 2018 cu venituri de 121.6 milioane de dolari.

Firma chineză s-a poziţionat ca brand tech, aflat în orice clădire de birouri din Beijing şi deschizând 4 noi locaţii pe zi. Cafenelele oferă o cafea de calitate medie şi produse de fast food. Dacă acest brand merge bine în China, urmează extinderea internaţională.