După ce Rusia şi-a deschis propria alternativă la McDonald’s şi acum aflăm că săptămâna trecută a debutat şi varianta sa de Starbucks. Vă reamintesc că lanţurile americane s-au retras din Rusia odată cu invadarea Ucrainei, în semn de protest. Lanţul de cafenele din Rusia se numeşte Stars Coffee şi vinde un produs numit… „Frappucito”.
Prima locaţie a fost inaugurată în Moscova, iar logo-ul aduce cu Meduza de pe logo-ul Starbucks, doar că a primit o tichie cu o stea comunistă. Frappuccino a devenit Frappucito în meniul său şi acesta e doar începutul. Starbucks a plecat din Rusia încă din 10 martie, asta deşi avea 130 de locaţii şi peste 2000 de angajaţi. În mai anunţa că iese complet de pe această piaţă, după 15 ani de activitate acolo. Noul lanţ de cafenele este co-detinut de rapperul Timur Yunusov, cunoscut pentru hitul „Welcome to St. Tropez”.
Mai sunt în plan încă 10 magazine deschise la Moscova pe parcursul acestei luni, urmând ca alte zeci de unităţi să ia locul Starbucks-urilor în septembrie. Doar Moscova va avea 90 de cafenele Stars, alte 15 se vor găsi în Sankt Petersburg. Există şi o variantă de restaurant la pachet cu franciza Redbox, restaurant cu specific europeano-asiatic, deţinut de cei care deţin şi Stars Coffee. Stars îşi importă cafeaua din America Latină şi Africa şi lucrează cu unii dintre furnizorii folosiţi şi de Starbucks.
80% dintre foştii angajaţi Starbucks au fost de acord să vină să lucreze pentru noul lanţ. Vă reamintesc că pe 12 iunie McDonald’s-ul rusesc „Delicios şi atât” sau „Bun şi punct” în traducere s-a deschis la Moscova.