Piaţa de servicii de livrare de mâncare din România va avea cu un concurent mai puţin începând de la 1 iunie 2022. Takeaway.com şi-a anunţat retragerea de pe piaţa locală, părând a nu mai face faţă concurenţei lui Bolt Food şi Glovo. Avem detalii mai jos.
În ultimul an am pierdut două nume mari în zona de food delivery: Foodpanda a fost integrat în Glovo şi acum Takeaway.com pleacă de la noi. Şi Uber Eats ne-a părăsit acum 2 ani, grosul angajaţilor săi mutându-se la Bolt Food. Takeaway.com este operat de gigantul olandez Just Eat Takeaway, care avea 136 de angajaţi în România în anul 2020. Retragerea din România este motivată cu faptul că Takeaway vrea să se concentreze pe pieţele pe care este lider şi unde businessul e mai profitabil.
Takeaway este o firmă cunoscută pentru livrările pe bicicletă, cu acele cuburi portocalii de transport în spatele livratorilor. Ei bine compania Just Eat Takeaway a trebuit să se confrunte cu pierderi de 190 de milioane de euro în prima jumătate a lui 2021. În 2020 trecuse pe profit în România, când a debutat pandemia şi mulţi s-au orientat spre comenzi de mâncare acasă. În România Takeaway.com debuta în februarie 2018, atunci când cumpăra grupul din Bulgaria Hellohungry, care era deja prezent la noi.
În România era cunoscut prin numele Oliviera, iar în Bulgaria BGMenu.bg. Actuala companie Just Eat Takeaway a fost înfiinţată în urma fuziunii dintre Takeaway.com şi serviciul britanic de livrări Just Eat, pentru suma de 10 miliarde de dolari în 2019. În 2020 gigantul prelua şi Grubhub, un serviciu de livrări de care tot auzeam în podcasturile din SUA. Takeaway a înregistrat o pierdere de peste 1 miliard de euro în 2021 şi a ieşit de pe pieţele din Portugalia şi Norvegia în martie.