A trecut ceva vreme de când am văzut o reclamă interzisă de CNA, dar iată că se întâmplă din nou. De această dată e vorba despre cea mai nouă reclamă McDonald’s cu „promoţia cu zâmbete”. Am înţeles varianta cu tinerii care scapă un set de porţelan sau boxerul care zâmbeşte (ambele reclame sunt mai jos), dar această reclamă chiar nu are sens.
E vorba despre o mamă care îşi vede copiii la muzeu mâzgălind o pictură celebră şi începe să râdă de parcă ar fi trepanată. Nu sunt fan al reclamei, pentru că situaţia nu are nici un sens. De aici până la interdicţie totuşi e cale lungă… Reclama a atras multe critici în social media şi mulţi părinţi s-au temut că vor începe cei mici să vandalizeze opere de artă, având liber de la reclamă. Consilul Naţional al Audiovizualului a invocat faptul că această reclamă stimulează comportamentele indecente sau imorale.
În plus lipsa de respect faţă de operele de artă este o altă problemă pe care o are CNA cu reclama. Spotul nu mai poate ajunge la TV în această formulă şi nu se mai găseşte nici pe YouTube. Îmi aminteşte de acel scandal cu reclama la KFC cu un pitic aruncat din Turnul Chindiei. Primarul din Târgovişte a ameninţat că dă în judecată KFC pentru că păta imaginea monumentului. Apoi s-au împăcat când KFC a ajuns în localitate…
Cred că s-a terminat cu campaniile de promovare haioase pe bază de distrugere de monumente şi opere de artă, pentru că nu prea e loc de umor în aşa ceva. În Vest şi distrugerea unui obiect de artă e considerată artă, cum face Banksy uneori, deci unde ar trebui să tragem totuşi linie?