Burger King nu e gata să lase să îi scape coroana de „rege al viralelor” prea curând, iar cea mai nouă găselniţă a sa implică vasul blocat în canalul Suez. Ramura Burger King Chile a pus o postare pe Instagram în care arată un dublu Whopper uriaş blocând canalul, stârnind deja nemulţumiri pe Internet.
În ultima săptămână s-a vorbit numai despre vasul Ever Given, care a blocat canalul Suez şi implicit şi 10-15% din comerţul global. BK s-a alăturat avalanşei de meme-uri şi glume, postând al său Whopper drept factor de obstrucţie. E acelaşi BK care a realizat geniala reclamă cu burgerul mucegăit, care şi-a urat Happy Valentine’s Day cu McDonald’s, care a oferit Whopperi la schimb pe monede aniversare Big Mac şi alte artificii de PR. Nu uităm nici de coroanele lor uriaşe de rege pentru distanţare socială.
Ideea e că brandul Burger King a mizat pe pozitivitate în ultima vreme, iar postarea cu canalul Suez e percepută ca răuvoitoare. Burger King UK a oferit susţinere pentru rivalii Taco Bell şi McDonald’s, iar BK Australia a cumpărat 200 de tone de cartofi de la fermieri, oferindu-le gratui clienţilor. Postarea BK Chile a scandalizat totuşi Egiptul şi lumea arabă, care a considerat un afront gluma legată de un dezastru economic în regiune. Pe poster stătea scris „Double Whopper, poate l-am făcut prea mare”.
Ce a urmat a fost o campanie #BoycottBurgerKing, care a început să fie în trending pe Twitter. E a doua oară într-o lună când Burger King are probleme, după ce în martie ramura din UK postase că „Femeile trebuie să stea în bucătărie”, ca aluzie la faptul că ele reprezintă doar 20% din bucătarii şefi, dar cam prost formulată ideea. Mai ales că era Ziua Femeii.
Cum vi se pare campania Burger King cu canalul Suez?