Burger King, maestrul artificiilor de PR din ultimii ani a decis la început de 2021 să treacă printr-un rebranding. Compania revine la un logo vechi şi clasic, renunţând la simbolul actual, colorat şi înclinat. Este pentru prima oară în 20 de ani când compania americană trece printr-un rebranding de acest tip.
Schimbarea de branding vine cu o axare pe campanii digitale şi o creştere a calităţii ingredientelor şi preparatelor ambiţioase. În ultimii ani BK a insistat mult pe înlăturarea coloranţilor, aromelor, conservanţilor din preparatele sale, dar şi a chimicalelor. Noul logo şi noile fonturi folosite pentru ambalajele de preparate amintesc de înscrisurile psihedelice de pe dubiţele Volkswagen ale hippioţilor, deci de anii ’70. Culorile folosite sunt portocaliu închis şi roşu pentru logo-ul BK.
Nuanţele ar fi inspirate din flacăra grătarului pe care sunt pregătite chiftelele de carne pentru Whopper. Cei care trec pragul unui restaurant vor începe să remarce deja schimbările pe uniformele angajaţilor, pe ambalaje şi pe clădire. Cu această ocazie BK revine la vechiul logo practic, cel folosit între 1994 şi 1999, doar că umblând la perspectivă şi nuanţe. Şi restaurantele vor primi un design nou, mai deschis, cu acoperiş roşu şi pereţi din lemn de culoarea cărnii din whopperi.
Oficialii BK au declarat că familiaritatea noului/vechiului logo va evoca căldură şi amintiri legate de copilărie sau tinereţe. Ar putea aprinde iar pasiunea clienţilor, după ce în toamna lui 2020 vânzările companiei au picat cu 7% faţă de 2019. McDonald’s şi Wendy’s au depăşit BK în acea perioadă. Americanii mai pregătesc şi un meniu de doar 1 dolar.