Mega Image cedează magazine către Annabella pentru achiziția Profi

0
89
Annabella

Mișcare importantă pe piața de retail din România: Mega Image vinde 87 de magazine către Annabella. Decizia vine ca urmare a unei condiții impuse de Consiliul Concurenței, pentru ca Mega Image să primească undă verde în achiziția Profi.

Magazinele cedate se află în 44 de localități, acolo unde rețelele Profi și Mega Image au activități suprapuse. Din total, 82 de locații sunt operate de Profi, iar 5 de Mega Image.

Annabella intră în forță în marile orașe

Prin această achiziție, Annabella depășește pragul de 200 de magazine la nivel național. Retailerul vâlcean, fondat de familia Mutu, este singura rețea românească cu peste 100 de supermarketuri proprii.
Cele mai noi puncte de lucru vor fi deschise în orașe importante precum: Timișoara, Oradea, Cluj-Napoca, București, Constanța, Adjud și Ploiești.

Rețeaua Annabella este activă deja în Vâlcea, Argeș, Olt și Dâmbovița, unde operează magazine pe trei formate: Annabella A-Z, Annabella Zilnic și Annabella Standard.

Mutări și în zona imobiliară

Extinderea nu se oprește doar la retail. Familia Mutu a intrat și pe piața imobiliară din București.  Acesta a achiziționat o clădire de birouri în nordul Capitalei, pe care intenționează să o transforme în clinică medicală. În paralel, dezvoltă două parcuri comerciale în Horezu și Râmnicu Vâlcea, cel din urmă după o investiție de 5 milioane de euro.

Grupul Annabella include și producătorul Fabrica de Conserve Râureni, cu afaceri de peste 35 milioane euro anul trecut. Deși cifra de afaceri a scăzut ușor, fabrica rămâne un activ strategic al grupului.

La rândul său, Mega Image – parte a grupului Ahold Delhaize – a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 10,5 miliarde lei. Profi a depășit și el, 14 miliarde lei. Achiziția Profi, evaluată la 1,27 miliarde euro, dublează prezența Ahold Delhaize în România.