Coca-Cola a folosit magia AI-ului pentru a crea o băutură cu gust de anul 3000. Gigantul băuturilor răcoritoare a dezvăluit o ediţie limitată de suc carbogazos creată folosind tehnologie pe bază de AI.
Coca-Cola Y3000 e descrisă ca „prima aromă futuristă de băutură co-creată de oameni şi AI„. Gustul la fost creat în 2 paşi: întâi cercetătorii de la Coca-Cola au adunat preferinţe cheie legate de arome şi trenduri pentru a înţelege ce vor consumatorii şi a îşi imagina gustul viitorului.
Apoi informaţia a fost procesată de sistemul de inteligenţă artificială de la Coca-Cola pentru a dezvolta profiluri de gust şi asocieri. Coca-Cola a refuzat să descrie exact ce gust are aroma sa nouă, dar ştim că băutura vine în variante cu zero zahăr sau cu zahăr.
AI-ul a fost folosit şi pentru a crea ambalajul acestei băuturi futuriste, cu logo pixelat, nuanţe chrome şi elemente intense de culoare mov, roz şi albastru. Mă surprinde să văd şi că directorul de strategie globală este român, Oana Vlad emiţând un comunicat de presă cu detalii.
În plus Coca-Cola a lansat şi o colecţie de haine cunoscută ca Ambush şi ea va debuta în această toamnă. Cei care au gustat noua Coca-Cola afirmă că aroma e foarte puternică, aduce cu aromele din chai, fructe marinate şi de dozatoarele de suc din benzinării. Combinaţia are şi ceva de strugure, portocală, bere de ghimbir.