Dr. Pepper preia Jacobs într-o mega tranzacție

0
157
Dr Pepper

Gigantul american Keurig Dr Pepper a anunțat că va achiziționa compania olandeză JDE Peet’s, producătorul mărcilor Jacobs și L’OR. Valoarea tranzacției este estimată la 18 miliarde de dolari și marchează una dintre cele mai mari mutări din industria băuturilor din ultimii ani.

Anunțul a fost făcut luni, iar imediat acțiunile JDE Peet’s au urcat cu peste 17% pe bursa de la Londra. Decizia vine într-un moment în care divizia de cafea a Keurig Dr Pepper înregistrează scăderi pe piața americană. Asta se întămplă în special din cauza diminuării vânzărilor de capsule și aparate de cafea Keurig.

Planuri de reorganizare după achiziție

Keurig Dr Pepper, cunoscută pentru brandurile Dr Pepper, 7Up, Snapple și Green Mountain Coffee, încearcă să își întărească poziția pe segmentul cafelei, acolo unde concurența cu Starbucks și Dunkin’ e acerbă.

După finalizarea achiziției, compania intenționează să își separe diviziile de băuturi și cafea în două entități listate pe bursa americană. O astfel de mișcare ar inversa fuziunea din 2018 dintre Keurig și Dr Pepper Snapple, fuziune care atunci a creat a treia cea mai mare companie de băuturi din America de Nord. Acesta  a avut venituri de 11 miliarde de dolari anual.

Noua structură va lăsa compania de băuturi sub conducerea actualului CEO, Tim Cofer, în timp ce JDE Peet’s va continua să fie condusă de Rafael Oliveira până la finalizarea tranzacției.

Impact pe piața cafelei

Prin această achiziție, Dr Pepper intră puternic pe piața europeană a cafelei, unde Jacobs și L’OR au cote semnificative. Strategia include și dezvoltarea segmentului de cafea rece, o zonă cu cerere tot mai mare.

Pentru consumatori, mutarea ar putea însemna o ofertă mai diversificată de produse și campanii de marketing mai agresive. În același timp, tranzacția consolidează competiția globală în industria cafelei, dominată de giganți precum Nestlé și Starbucks.