Julius Meinl este o companie furnizoare de cafea și ceai premium al cărui logo probabil îl cunoașteți deja. Se pare că producătorul este forțat să renunțe totuși la acesta, fiind acuzat de rasism. Logoul original datează din 1920 și reprezintă un tânăr otomat cu fes. Potrivit RFI, această imagine ar fi o aluzie la faptul că boabele de cafea au ajuns la Viena prin intermediul turcilor.
Logo-ul companiei a avut parte însă de câteva modificări, încă din 1926. Ultima schimbare a avut loc în 2004, logoul fiind stilizat în alb, pe fond roșu. A fost păstreaz însă fesul, chiar dacă identitatea mărcii a fost modificată de-a lungul anilor.
Herbert Vlasaty, codirector al companiei Julius meinl am Graben, a declarat odată cu deshiderea unui nou magazin:
,,Acest logo nu se mai potrivește cu vremurile”
Julius Meinl a fost furnizor al curții imperiale din Habsburg și a înființat un magazin în 1862. Acesta era situat pe prestigioasa stradă Am Graben. Produsele companiei pot fi achiziționate în prezent în aproximativ 70 de țări și potrivit site-ului său web, are aproximativ 1000 de angajați.
Nu este prima dată când logoul stârnește controverse totuși. În 2007, de exemplu, militanții antirasiști au început o campanie împotriva companiei producătoare de cafea, folosind versiunea originală a logo-ului pentru a protesta împotriva stereotipurilor rasiste. Ei spuneau pe atunci că imaginea reprezintă colonizarea și opresiunea. Firma a respins aceste acuzații, invocând „o interpretare greșită”. Între timp, în Austria, restaurantele încă afișează în meniu o prăjitură denumită Mohr im Hemd (tradusă drept „Negru în Cămașă). Acesta este un desert cu cacao, cremă de ciocolată și frișcă.
Nu știm încă cum va reacționa compania la aceste acuzații, însă conform declarației lui Herbert Vlasaty, ne putem aștepta la o nouă schimbare de identitate în viitor.