6 trenduri care au cucerit comenzile de mâncare din România după 6 ani de Glovo

0
462

Glovo a împlinit 6 ani de prezenţă în România şi cu această ocazie face publice 6 trenduri care au cucerit piaţa de la noi în ultimii ani. Platforma de livrare de mâncare şi nu numai a evoluat mult şi a prins şi complicata perioadă a pandemiei la noi.

Sunt totuşi 6 tipuri de preparate şi trenduri care au prins bine de tot în România, inclusiv la nivel de magazine. Le găsiţi mai jos:

  • Burgerii smashed
  • Bolurile Poke
  • Mâncarea sănătoasă
  • Livrările de la supermarket
  • Produse pentru animalele de companie
    Magazinele de specialitate

Burgerii smashed, ale căror chiftele sunt presate în timpul gătirii sunt deja în mainstream. De la două restaurante, Smashed Burgers şi Mario’s Osteria s-a ajuns la un trend extins. Consumul de smashed burgers a înregistrat creşteri însemnate între anii 2020 şi 2024. Din 2022 s-a dublat de la an la an, reflectând interesul utilizatorilor, dar şi adaptarea pieţei la cererea consumatorilor.

Un alt produs hit este poke bowl-ul sau bolul poke, pe româneşte. E un preparat specific hawaiian, pe bază de orez şi o sursă de proteină, de la creveţi la pui, vită, porc sau orice altceva. Sau tofu sau ou. Include în mod tradiţional somon sau ton, crud sau marinat. Publicul s-a orientat şi spre preparate sănătoase, astfel ca salata Caesar a înregistrat o creştere în popularitate, alături de avocado toast şi poke cu somon.

Livrările de la supermarket au cresscut mult în pandemie, iar magazinele de specialitate s-au extins la Glovo, existând acum 650 de shop-uri de specialitate.