Se pare că nu doar Apple îşi închide magazinele din China, de teama coronavirusului, ci şi corporaţii mari din zona food/băuturi. McDonald’s închide 300 de restaurante, iar Starbucks 2000 de cafenele. Reţineţi că această închidere este temporară şi coincide cu vacanţa extinsă de Anul Nou Chinezesc, pentru a aştepta o stagnare sau involuţie a coronavirusului.
Starbucks a închis temporar peste jumătate din cafenelele din China, numit situaţia actuală drept „foarte complexă”. Decizia a venit atât la nivel înalt din SUA, cât şi la îndemnul autorităţilor din China. Starbucks merge binişor în China deşi are un rival local care devine tot mai popular, Luckin Coffee. Asta mai ales pentru că e prietenos cu tehnologia şi încurajează plata doar cu cardul sau telefonul. Şi Luckin a închis sute de cafenele deja.
Şi McDonald’s şi KFC au închis sute de restaurante, tot din cauza coronavirusului. Multe alte locaţii au orar redus sau mai puţin personal. Se fac şi operaţiuni avansate de dezinfectare şi curăţenie pentru a elimina riscurile. McDonald’s a montat şi aparate care detectează febra la intrare şi a dus de mâncare gratuit doctorilor şi asistentelor care au muncit peste program. Orice angajat Starbucks, KFC sau McDonald’s care are febră sau simptome de gripă este trimis imediat acasă.
Având în vedere că 9% dintre restaurantele McDonald’s din lume se află în China, businessul de acolo e foarte important pentru companie. Mc a generat 100 de miliarde de dolari la nivel global în 2019, deci o piaţă precum China ar putea să îi coste câteva miliarde bune dacă situaţia continuă.