Cei de la Kerry au publicat un studiu foarte interesant cu privire la gusturile care vor fi la modă şi la mare căutare în 2021. E vorba despre anticiparea aromelor şi ingredientelor de top care vor dicta trendurile culinare din acest an. Kerry este o companie care se ocupă cu analize de Gust şi Nutriţie, iar studiul său îl disecam mai jos.
Tendinţa din 2021 este de a merge pe gusturi familiare şi pe nostalgie, lucru provocat de pandemie şi izolare. Oamenii îşi vor căuta confortul în alimente şi băuturi. Gusturile reconfortante şi familiare vor fi cele mai căutate, cele care evocă momente speciale din viaţă. Deserturile clasice, precum banana split, plăcintă cu mere şi cremele sunt prezentate ca arome în diferite categorii. Studiul Kerry are tendinţe diferite pentru fiecare zonă de pe glob, iar în Europa avem o continuare a tendinţelor din 2020.
Atunci publicul european nu a putut călători cât ar fi dorit din cauza pandemiei şi s-a mulţumit să „călătorească” cu ajutorul papilelor gustative. Astfel au crescut ca popularitate preparatele coreene, indiene, thailandeze, greceşti şi spaniole. Sunt la mare căutare şi notele exotice precum Calamansi sau Acerola. Şi tendinţele cu privire la mâncare sănătoasă, vegană, vegetariană sunt în creştere. Aprovizionarea sustenabilă devine tot mai importantă.
Fermentaţia este de asemenea foarte căutată, iar produsele în oţet şi cele murate au devenit tot mai populare. Alte arome căutate sunt cele de citrice, vanilie, ciocolată şi grătar/barbecue/afumătură, relevante pentru anul 2021. Plantele precum lavanda, curcuma şi busuiocul se pot regăsi cu uşurinţă în multiple preparate culinare şi băuturi. Practic un burger cu bacon, ardei iute murat şi o limonadă cu busuioc pot împăca toate trendurile actuale, iar la desert un shake de vanilie va rezolva perfect ecuaţia.
Trendspotter de la Kerry este un tool pe bază de AI care prezice tendinţele gastronomice în funcţie de conţinutul reţetelor postate în reţelele de socialziare de pe glob. Detalii aici.