Gault&Millau a dezvăluit rezultatele ediţiei a III-a a Barometrului Restaurantelor, care prezintă evoluţia T1 2021 în ţara noastră şi previziuni pentru restul anului 2021. Această analiză a pieţei locale a restaurantelor a fost realizată în parteneriat cu Nazzuro Aqua, furnizor de soluţii de purificare a apei.
Indexul de încredere a restaurantelor, măsurat în iunie 2021 a crescut la 49/100 faţă de 34, măsurat în decembrie 2020. Este cel mai ridicat scor înregistrat până acum, iar 75% dintre respondenţi se declară încrezători sau foarte încrezători în evoluţia business-urilor lor în următoarele luni, în ciuda pandemiei. Aşteptările restaurantelor pentru anul 2021 sunt ridicate, iar 40% dintre ele estimează o revenire la un nivel de afaceri similar cu cel din 2019, iar peste 55% prevăd o îmbunătăţire faţă de anul 2020, dar sub 2019 totuşi.
Anul 2020 a adus pandemia şi efectele evidente: scăderea clienţilor fizici, pivotarea spre livrări, concedieri, închideri de restaurante. Acum modelele de business par a se stabiliza şi se revine la abordare pre-pandemie, cu anumite modiifcari care par să fie încetăţenite, precum preocuparea mai mare pentru livrări decât înainte, simplificarea meniurilor. A fost redus numărul de furnizori şi a fost scăzută complexitatea aferentă gestionării furnizorilor.
Acest barometru oferă răspunsuri la întrebări cheie legate de evoluţia şi starea sectorului, cu privire la principalele provocări, aşteptări faţă de clienţi, dar şi schimbări în modele de business. Au fost utilizate aproximativ 100 de chestionare şi interviuri realizate cu reprezentanţi ai restaurantelor din comunitatea Gault&Milau. Sunt şi analize cantitative şi calitative ale pieţei, bazate pe know how-ul dezvoltat în ultimii ani.
În privinţa aşteptărilor legate de comportamentul clienţilor, restauratorii anticipează o creştere a preferinţei pentru a veni şi petrece timp în restaurant (47%), dar şi scăderea bonului mediu (26% în scădere versus 60% la ediţia precedentă). Aflaţi şi că peste 95% din restaurante au implementat deja sau urmează să implementeze modificări minore sau mai mari ale afacerii în următoarele 3 luni. Spre exemplu 62% din restaurante au modificat meniurile şi indică o maturizare a pieţei. Livrările vor rămâne miezul afacerii pentru 45% din restaurante, iar 38% vor câştiga extra din evenimente private, în condiţiile permise de lege.
În următoarele 3 luni traficul redus de clienţi va rămâne principală provocare pentru restaurante, dar impactul este în scădere puternică faţă de trimestrul precedent. Complexitatea costurilor capătă importanţă, fiind menţionată de 40% din respondenţi şi aduce presiune extra asupra restauratorilor.
Puteţi descărca studiul complet de aici.