Tot mai multă lume crede că berea Corona Extra provoacă coronavirus, dacă ne luăm după căutările de pe Google din ultimele 2 săptămâni. Berea mexicană a ajuns involuntar să fie asociată cu virusul care a îmbolnăvit deja aproape 10.000 de oameni şi a ucis peste 200.
Căutările online pentru „virusul de bere corona” sau „virusul de bere” sau „coronavirus bere” au crescut enorm în ultima vreme conform Google Trends. Între 18 şi 26 ianuarie căutările pentru „bere corona virus” au crescut cu 2300% la nivel global. Şi „coronavirus bere” a fost foarte căutat, crescând cu 3233%. În special în Danemarca şi Cambodgia s-au căutat mult aceşti termeni. Trebuie spus şi că motorul de căutare al celor de la Google are capacitatea de a sugera şi complet automat termenii de căutare după cei mai populari, deci are şi asta un rol.
Evident că legătura dintre bere şi virus este zero, deci doar denumirea nefericită le leagă pe cele două. Şi în SUA s-au căutat foarte mult aceşti termeni, dar în Mexic nu prea, acolo unde toată lumea ştie ce e Corona şi că e o bere produsă local. „Corona” înseamnă „coroană” în latină şi denumirea virusului provine de la protuberantele ţepoase de pe marginile microorganismului, care amintesc de o coroană de pe capul unui rege.
Constellation Brands, producătorul berii Corona nu a reacţionat prea mult la această asociere nefericită, deşi circulă un tweet fals care spune în glumă că singurele efecte negative ale berii sale sunt cele legate de mahmureală, trezit lângă cine nu trebuie şi poftă de Taco Bell.
Compania a spus printr-un purtător de cuvânt doar că e sigură că majoritatea consumatorilor înţeleg că nu există o legătură între bere şi virus. Acţiunile companiei nu a fost influenţate prea mult, scăzând doar cu 5 dolari în ultima săptămână, de la 195 USD la 190.