Primul restaurant KFC ajungea în România în 1997, fiind amplasat în centrul capitalei, în zona Piața Romanei. Odată cu dezvoltarea pieței și schimbarea obiceiurilor de consum ale românilor, restaurantul a început un proces de expansiune în toată țara. Funcționează în prezent cu trei tipuri de unități: stradale, Drive Thru și food court (în mall-uri). KFC sărbătorește 25 de ani în România și oferă reduceri în această perioadă pentru o serie de produse din meniu. Detalii despre ofertă, dar și despre istoria KFC în România, avem în rândurile de mai jos.
Povestea KFC în România este conturată de o serie de evenimente importante în istoria locală a brandului:
- 1997 – primul KFC din România – în Piața Romană din București
- 2005 – primul restaurant din afara Bucureștiului – KFC Tomis Mall în Constanța
- 2009 – primul restaurant KFC Drive Thru din România – la Sibiu
- Sosul Glenn – sosul cu usturoi, produs specific local, este vândut în peste 10 milioane de unități anual. În 2018, sosul este introdus în marile magazine de retail din România
- Crispy Strips și Hot Wings se află în topul alegerilor consumatorilor
- KFC a introdus kioskuri digitale în 62 de restaurante la nivel național
- KFC a produs 5 seriale marcă proprie
- În prezent – 94 de restaurante de tip Drive Thru, stradale și food court, în 37 de orașe ale țării și peste 3.500 de angajați
Pe parcursul celor 25 de ani, brandul și-a extins lanțul de restaurante la nivel național, ajungând în prezent la 94 de unități. Cea mai recentă locație este deschisă în incinta Colosseum Mall din București, iar până la finalul acestui an, se preconizează atingerea numărului de 100 de unități la nivel național.
Investiții
Aflăm că la nivelul Sphera Franchise Group s-au înregistrat în 2021 vânzări de peste 1 miliard RON. Cea mai mare contribuție a avut-o KFC, cu 735 de milioane de lei. Anul trecut au fost deschise 6 locații KFC în România, iar brandul estimează vânzări în restaurante în valoare totală de peste 950 milioane lei în acest an. De asemenea, investițiile se vor ridica la peste 11 milioane de euro, bani care vor fi folosiți pentru deschiderea de noi restaurante (8.1 mil. euro) și remodelarea celor existente (3.5 mil. euro). Conform planului de dezvoltarea agreat cu francizorul Yum!, anul acesta sunt planificate a fi inaugurate în total 9 restaurante KFC în România.
Oferte
Pentru a celebra acest moment important, la 25 de ani de KFC, brandul oferă 25% reducere pentru o serie de produse din meniu în intervalul 14-27 aprilie 2022. Printre acestea vom găsi:
- Meniu dublu Booster
- Meniu dublu Hot Booster
- Meniu Kentucky
- Meniu Hot Wings
- Meniu Twister Classic / Fillet Bites
- So Good Bucket
KFC plănuiește și noi investiții în digitalizare, tehnologia reprezentând o miză importantă în dezvoltarea brand-ului. În 2020 au fost introduse în restaurante kiosk-uri digitale de comandă în variantă touchless. În medie, 9 din 10 comenzi sunt realizate în restaurante prin intermediul acestora.
În prezent există 206 kioskuri, dintre care 15 touchless, în 62 de unități din țară. La finalul anului trecut, brandul a făcut un nou pas important în direcția digitalizării, odată cu lansarea serviciului KFC Click&Collect, care le permite consumatorilor să plaseze o comandă în avans, iar ulterior să o preia din cel mai apropiat restaurant.
Mai multe informații privind istoria KFC în România aveți aici!