Braşovul este unul dintre oraşele mele preferate şi şi-a păstrat puritatea pe parcursul anilor când vine vorba despre trenduri capitaliste. Au început să aibă Starbucks de un an, au descoperit localurile cu burgeri recent şi de abia acum îşi fac un mall mai acătării. Mall-ul AFI Braşov şi-a dezvăluit în această săptămână primele imagini de la interior.
Vitorul centru comercial ar trebui să fie gata în 2019 şi se va afla în zona Centru Civic. 85% din spaţiul comercial a fost închiriat deja de magazine, restaurante şi alte firme. AFI Braşov va ocupa o suprafaţă de 45.000 de metri pătraţi şi va include 200 de magazine, dar şi unităţi de retail. Teoretic totul ar urma să fie gata în primăvara viitoare, dacă merg bine lucrările.
Deasupra acestui centru comercial se vor afla două clădiri de birouri, iar hypermarketul Carrefour este de asemenea integrat în edificiu, ocupând 6500 de mp. Alte branduri găsite la AFI includ Stradivarius, Zara, Pull and Bear, Oysho, Bershka, Tommy Hilfiger şi Sephora. Cărtureşti şi Intersport se afla de asemenea pe listă. Din ce am înţeles zona de food court ar urma să fie implementată într-un stil nou.
Designul pare să fie unul aerisit faţă de zona relativ înghesuită de food court din AFI Cotroceni din Bucureşti. Observ că s-a mers pe un motiv natural, cu trunchiuri de copaci ieşind din acoperişurile restaurantelor. Văd şi câteva restaurante noi precum Crespes Mania sau The Chili Bear, dar şi The Oak, francize cu care nu sunt familiarizat deocamdată. Va exista şi un cinematograf şi o zonă uriaşă pentru cei mici, cu un castel de dimensiuni mari.
Acesta este al treilea centru comercial realizat de AFI Europe în România, după AFI Cotroceni şi AFI Ploieşti.