McDonald’s se alătură inițiativei Organizației Națiunilor Unite și aderă la pactul global „Business ambition for 1.5°C. Astfel, compania se angajează să atingă un nivel net al emisiilor de dioxid de carbon egal cu zero până în anul 2050. Mai multe detalii avem mai jos.
McDonald’s își reafirmă angajamentul de a atinge acest obiectiv în scopul unui viitor sustenabil, care are în vedere limitarea încălzirii globale la 1.5° C. Astfel, compania va continua demersurile pentru reducerea emisiilor în toate ariile sale de impact. Eforturile consolidate din 2018 și până în prezent în această direcție au avut ca efect reducerea cu 8,5% a emisiilor absolute ale restaurantelor și birourilor și o scădere de 5,9% a emisiilor provenite din lanțul de aprovizionare, comparativ cu anul 2015.
Chris Kempczinski, CEO și Președinte al McDonald’s, a declarat:
„Avem oportunitatea și responsabilitatea de a contribui în mod semnificativ la gestionarea problemelor care contează cel mai mult în comunități și nu există nicio problemă mai stringentă din punct de vedere global și totodată local decât protejarea planetei pentru generațiile viitoare. Prin reafirmarea angajamentului nostru la inițiativa SBTi „Business ambition for 1.5°C”, ajutăm fiecare comunitate în care activăm să atenueze impactul negativ al schimbărilor climatice pentru un viitor sustenabil.”
Ce presupune un angajament pentru „zero emisii de carbon”?
Probabil vă întrebați și în ce constau eforturile companiei de a reduce emisiile gazelor cu efect de seră. Ei bine, angajamentul presupune un sistem de decarbonizare, McDonald’s lucrând în prezent cu echipe specializate, furnizori și alți parteneri pentru a transforma planurile în acțiuni concrete și de impact prin:
- Creșterea reducerii emisiilor provenite din activitățile proprii din restaurante, birouri și din achizițiile lanțului de aprovizionare, care au în vedere obiectivele STBi (stabilite în 2018 și care acoperă emisiile din Domeniile 1, 2 și 3).
- Dezvoltarea strategiei proprii în acest sens și alinierea cu ultimele cercetări climatice pentru menținerea încălzirii globale la 1.5°C și atingerea țelului de zero emisii până în 2050.
- Încurajarea echipelor McDonald’s din întreaga lume de a inova și de a implementa soluții locale pentru a contribui la dezvoltarea industriei energiei regenerabile, agriculturii regenerative, economiei circulare și a ambalajelor sustenabile.
- Împărtășirea unor perspective care să contribuie la acțiunile SBTi aflate în lucru, pentru a dezvolta noi metode de reducere a amprentei de carbon în silvicultură, agricultură și pentru a defini cadrul științific pentru inițiativa emisii net-zero. Odată finalizate, aceste cadre vor ghida evoluția viitoare a obiectivelor existente.
În România, McDonald’s se aliniază angajamentului global și sub platforma Better M, compania desfășoară o serie de acțiuni ce au ca obiectiv comun înlocuirea ambalajelor de plastic cu variante sustenabile. În România, ne aliniem și contribuim la angajamentul global ca, până în 2025, produsele destinate clienților din toate restaurantele noastre să fie împachetate în materiale care provin 100% din surse regenerabile, reciclate sau certificate.
Paul Drăgan, Director General Premier Restaurants România, a declarat:
„În 2021, am continuat să inovăm în materie de sustenabilitate și am introdus noi variante de ambalaje mai bune pentru mediul înconjurător. Local, încurajăm obiectivele globale de a atinge zero emisii de carbon până în anul 2050 și suntem pregătiți să luăm și mai multe măsuri pentru protejarea mediului înconjurător. Companiile au devenit mult mai conștiente de importanța impactului pe care business-ul îl are într-o comunitate și vedem din ce în ce mai multe măsuri luate cu scopul de a crea un viitor mai sustenabil pentru generațiile următoare și ne dorim să fim parte din această schimbare.”