McDonald’s îşi deschide restaurant în Metaverse, a înregistrat deja brevetele necesare

0
825

McDonald’s este cel mai nou nume care se alătură goanei după Metaverse, universul virtual propus de Facebook anul trecut. Ei bine gigantul american din segmentul fast food a depus documentele necesare pentru deschiderea unor restaurante în Metaverse, prin care clienţii să îşi poată comanda mâncare şi băuturi.

10 aplicaţii au fost inregistate la US Patent and Trademark Office în data de 4 februarie, pentru McDonald’s, dar şi pentru McCafe. Sunt menţionate şi mâncăruri şi băuturi virtuale, dar şi NFT-uri. McDo îşi securizează astfel brandul, pentru a nu se trezi că lumea îi consumă copii ale produselor sale în Metaverse, încălcând drepturi de autor. Există chiar şi un restaurant virtual care livrează la domiciliu înregistrat şi o aplicaţie pentru evenimente cu sigla McDonald’s şi McCafe.

Branduri precum Adidas, Nike şi Walmart s-au cuplat deja la trendul Metaverse, iar întreg fenomenul a primit un boost la început de an, atunci când rapperul Snoop Dogg şi-a cumpărat teren în Metaverse. Ulterior a început o veritabilă „goană după aur”, toţi dorind să îi fie vecini. Revenind la McDonald’s, ei au înregistrat şi „fişierele multimedia descarcabile care conţin artwork, text, audio şi fişiere video dar şi NFT-uri”. Pe viitor e posibil ca în loc să primim jucării la meniurile pentru copii să primim NFT-uri, evident unele cu valoare redusă.

Iar cel mic ar putea să îşi ţină ziua de naştere nu în acele „bărcuţe” din curtea restaurantelor McDonald’s reale, ci în Metaverse, în locaţii mult mai ample şi complexe. Evident mă gândesc că astfel se va aliena multă lume de la contactul cu realitatea, dar se pare că bulgărele de zăpadă e deja în mişcare şi nu mai poate fi oprit.