Glovo a prezentat trendurile anului 2022: românii continuă să prefere burgeri, shaorma şi pizza

0
592
Glovo

Glovo ne oferă un raport cu privire la trendurile anului 2022, când vine vorba despre preparatele comandate de români. În continuare burgerii au mare succes, dar şi shaorma şi pizza. Am descoperit şi că au crescut comenzile de produse de la supermarketuri cu 111%, iar 15% dintre utilizatorii Glovo au plasat cel puţin o comandă de la supermarket în 2022.

O altă creştere importantă a avut loc în zona de produse electronice, care a beneficiat de un salt de 956% a numărului de comenzi livrate. Pe noi ne interesează totuşi mai mult mâncarea, dar avem şi câteva comenzi inedite aici: „lozuri câștigătoare, 100 de conserve de hrană pentru pisici și 60 de plicuri de hârtie pentru nuntă”. Mă intrigă şi topul oraşelor care lasă bacşiş, nu neapărat faptul că Bucureşti e pe locul întâi ci faptul că Sinaia e pe 2 (peste 21% dintre utilizatori au lăsat tips).

Românii au comandat mult în 2022 şi mâncare asiatică şi mexicană, iar categoria de sushi de una singură a cunoscut o evoluţie de 92%. De asemenea a crescut în popularitate mâncarea vegetariană, numărul comenzilor din categorie crescând cu 53%. Românii au început să aleagă mâncarea fără carne, cel mai des pentru masa de prânz. Sunt şi preferinţe locale, precum cea a bucureştenilor pentru mititei, a clujenilor pentru ciorba de burtă şi a ieşenilor pentru ciorba rădăuţeană. Recordul de comenzi s-a înregistrat pe 8 martie 2022, de Ziua Femeii.

Cea mai mare comandă realizată în 2022 a fost una în valoare de aproximativ 7000 de lei pentru produse de la un supermarket. Cel mai fidel utilizator din 2022 a comandat în medie de peste 3 ori pe zi, cu peste 1140 de comenzi.