O decizie bizară pare să vină din Franţa azi şi aflăm că lanţul de magazine Carrefour a anunţat că nu va mai vinde produse ale companiei Pepsico. Vorbim despre sucuri ca Pepsi, 7uP, Mirinda, Mountain Dew, dar nici chipsuri Lay’s.
Argumentul celor de la Carrefour este că preţurile au crescut „inacceptabil de mult”. Măsura se aplică chiar din această săptămână, iar la rafturile magazinelor Carrefour va fi afişat următorul anunţ: „Nu mai vindem această marcă, din cauza creşterii inacceptabile a preţurilor”. Încă nu e clar dacă produsele aflate încă în stoc vor fi retrase sau vor rămâne la vânzare.
Din portofoliul PepsiCo mai fac parte şi sucurile Lipton, dar şi chipsuri/snacksuri ca Lay’s, Cheetos sau Doritos. PepsiCo anunţase din octombrie 2023 „creşteri modeste” ale preţurilor produselor, susţinând că are în continuare o cerere solidă. A mai avut totuşi scumpiri anterioare. Reuters vede această măsură ca doar un alt episod în lupta dintre retaileri şi marii producători din domeniul alimentar, cu privire la preţuri.
Spre exemplu în ultimele luni magazine din Germania şi Belgia au oprit comenzile pentru o varietate de bunuri de consum, tot pe motiv de scummpiri. Carrefour e totuşi unul dintre retailerii care au provocat producătorii la bătălie. A afişat spre exemplu anunţuri în dreptul produselor care au avut gramaj scăzut, dar ori s-au scumpit, ori au avut acelaşi preţ pentru cantitate mai mică.
Aflaţi şi că biroul francez de statistică a stabilit că preţurile de consum au fost în decembrie 2023 cu 4.1% peste nivelul din decembrie 2022.