Suntem la început de nou trimestru fiscal şi s-a adus de mult prima jumătate a anului. Ca atare au început să apară tot soiul de topuri, clasamente şi recorduri pe ultimele luni. Cel mai nou este topul producătorilor de bere din România pe 2017, cu Ursus pe primul loc. Aflaţi detalii despre consumul de bere din ţara noastră mai jos.
Toate aceste cifre, detalii şi informaţii vin de la KeysFin, citaţi de startupcafe.ro. La final de 2017 activau în România 47 de producători de bere, adică dublu faţă de acum 5 ani. Piaţa berii a înregistrat o creştere cu 20% în ultima jumătate de deceniu, iar în 2018 ar putea depăşi pragul de 4 miliarde de lei. Bătălia este strânsă pe piaţa locală şi nu e loc pentru prea mulţi jucători.
Ca atare 87% din piaţa e deţinut de 3 mari companii, cu acţionariat străin. Pe locul întâi este Ursus Breweries, care operează sub brandurile Ursus, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro, Timişoreana, Pilsner Urquell, Ciucaş, Stejar şi Azuga. În 2017 compania a avut o cifră de afaceri de 1.7 miliarde de lei şi o cotă de piaţă de 43%.
Pe locul 2 se află Heineken România SA, care vinde în ţara noastră băuturi sub brandurile Heineken, Desperados, Ciuc, Golden Brâu, Bucegi, Neumarkt, Harghita, Haţegana, Silva, Gambrinus, Affligem, Edelweiss, Birra Moretti şi Amstel. Ultimul loc pe podium îl are Bergenbier, cu o cotă de piaţă 15%. Compania vinde la noi Bergenbier, Staropramen, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Corona şi Lowenbrau.
Pe 4 se află UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD SRL, care vinde berile Carlsberg, Skol, Holsten, Guiness şi Tuborg. Piaţa locală a berii încă are loc de creştere, fie şi numai judecând după consumul de bere pe cap de locuitor. La nivel global România este pe locul 10, cu un consum de bere de 75.6 litri pe locuitor în 2017. Ca o comparaţie Cehia are 137 de litri.