Coca-Cola a surprins pe toată lumea în această săptămână, când şi-a anunţat intrarea pe piaţa băuturilor alcoolice. În istoria de 130 de ani a companiei, aceasta nu s-a abătut de la reţeta clasică, la care a adăugat câte o aromă specială, dar niciodată alcool.
Versiunea cea nouă şi spirtoasă va debuta în Japonia, se pare, profitând de moda băuturilor Chu-Hi. Acestea sunt carbogazoase dulci care includ şi o mică doză de shochu, o tărie locală. În general o astfel de băutură are între 3% şi 8% conţinut de alcool. Deocamdată totul e în faza experimentală şi e posibil să nu fie singurul produs Coca-Cola de genul.
Conform unui oficial Coke Japan, produsul nu se va găsi decât în Japonia, şansele fiind mici să ajungă la nivel internaţional. Băuturile Chu-Hi sunt foarte populare în Japonia, promovate drept „spirtoase pentru femei” şi o alternativă la bere. Marile companii locale de carbogazoase, precum Kirin, Suntory sau Asahi au variante ale acestei băuturi la vânzare.
Coca-Cola s-a extins mult în ultimele decenii, lansând variante ale băuturii sale faimoase cu gust de cireşe, vanilie, cu ceai verde, înlocuitoare de zahăr şi multe altele. Debutul Coca-Cola din anii 1800 s-ar fi putut face pe bază de alcool în State, dacă nu pica fix în perioada când erau în vigoare legile Prohibiţiei. Japonia este una dintre cele mai competitive pieţe pentru băuturi, cu 100 de produse noi lansate în fiecare an.