Cum arată piaţa de fast food din România: McDonald’s şi KFC controlează 50% (Top 10)

0
6592

Pe final de an 2021 ne vin şi cifrele legate de piaţa de fast food din România şi cu această ocazie aflăm cine are cea mai mare cotă de piaţă şi cum arată top 10 restaurante la nivel local. KFC şi McDonald’s sunt evident la vârful clasamentului, dar e important de văzut şi cum arată competitorii.

Cu zeci de restaurante pe piaţa locală cele două mari francize au mai mereu cozi la locaţiile lor din mall-uri şi dacă nu sunt cozi de clienţi atunci sunt cozi de livratori. Pe primul loc pe piaţa locală se află McDonald’s, lider de piaţă cu o cotă de 28.3%. KFC e pe locul 2, cu o cotă de 21.4%. Ce e interesant e ca pe locul 3 avem „Alte branduri”, în principiu firme fast food care nu au renume la nivel naţional, dar care au strâns un respectabil 9.7%.

Datele acestea provin de la Euromonitor şi acel loc 3 e destinat micilor business-uri de cartier, shaormerii şi burgerii de colţul blocului, care e drept şi-au restrâns afacerile în ultimii ani din cauza pandemiei. De pe locul 4 încolo începem să vedem nume familiare, pornind cu Spartan, pe locul 4 cu 5.5%, urmaţi de Mesopotamia pe 5, cu 4.2%. Spartan a beneficiat de vizibilitatea datorată patronului său autor de virale, Ştefan Mandachi, iar Mesopotamia s-a extins mult în mall-uri şi merge pe ideea unor „shaorme” mai sănătoase, cu carne de curcan şi viţel.

Dabo Doner surprinde pe locul 6, cu 2.9% cota de piaţă, împinşi în faţă de livrări şi asocierea cu imaginea lui Horia Vârlan. Salad Box surprinde la rândul pe locul 7, cu 2.9% cota de piaţă, fiind un indicator că românii au început să mănânce mai sănătos. Dristor Kebab e abia pe locul 8, cu 2.9%, iar Jerry’s Pizza pe locul 9, cu 2.6%. Subway încheie plutonul pe locul 10, după un an de diversificare uriaşă a produselor, de la wrap-uri la salate şi mai nou şi un soi de mini sandvişuri cu ciabatta şi imitaţii de pizza.

Estimările arată că restaurantele îşi vor reveni complet din efectele cauzate de pandemie de abia în 2023. Până în 2025 cel mai mare potenţial de creştere îl au restaurantele cu specific asiatic, conform experţilor Euromonitor. Şi pizzeriile ar creşte cu 122% în următorii 5 ani.