După ce am scris că România are premiera globală a unui sistem contactless de comandă KFC prin gesturi, acum aflăm că japonezii duc conceptul mai departe. KFC a introdus conceptul de „contactless pick up” la 4 restaurante din Japonia. Implică un soi de „easybox-uri” dacă vreţi de unde se ridică comenzile.
Sunt mici dulăpioare pregătite cu preparatele comandate şi pe care le poţi ridica fără contact cu angajaţii. Comenzile se fac prin aplicaţia KFC şi apoi vei introduce codul primit pentru a deschide dulăpioarele. Pe viitor aceste mini tonomate vor fi implementate la nivel internaţional. Dispare astfel paranoia legată de angajaţii care pot strănuta, să îşi ţină mască sub nas sau să interacţioneze incorect din punct de vedere al igienei cu clienţii, atunci când se afla faţă în faţă.
Clienţii îşi comandă şi plătesc mâncarea tot de pe telefon, unde primesc şi codul aferent. Aş fi ghicit că există şi un sistem special de încălzire, care ţine mâncarea caldă, dar se pare că nu e cazul. Aflaţi şi că persoanele care ajung la acele restaurante îşi pot alege meniurile în avans şi selecta o anumită oră la care să ajungă să îşi ridice comanda. Astfel dispar cozile şi scad perioadele de aşteptare. Şi livratorii de mâncare pot utiliza acele dulăpioare pentru a lua comenzile clienţilor şi a le livra.
KFC a început un test cu acest sistem de o săptămână în 4 restaurante din Japonia, inclusiv 2 din Tokyo. Aparent se mai află şi unele în Moscova deja.