Glovo România are planuri mari pentru 2021

0
610
Glovo România are planuri mari pentru 2021

Astăzi, 29 octombrie, Glovo România a susținut o conferință de presă în mediul online la care am fost invitați și noi. Compania se lansa pe piața din România la începutul anului 2018, iar astăzi aflăm cum s-a extins de atunci și până acum, dar și ce își propune Glovo pentru următorul an.

Temele abordate în timpul conferinței au fost:

  • Rezultatele și evoluția Glovo în România
  • Previziunile pentru anul 2021
  • Obiectivele companiei pentru piața din România

Cum a arătat anul 2020 pentru Glovo România

Aflam în timpul conferinței faptul că valoarea tranzacționată prin intermediul aplicației Glovo se va ridica în scurt timp la 150 de milioane de euro. În anul 2020, contrar situației în care ne aflăm, Glovo a reușit să se extindă, ajungând în acest moment la un număr de 33 de orașe în care aplicația este disponibilă (cu 23 de orașe peste anul trecut).
Potrivit estimărilor, afacerea Glovo urmează a se dubla în ultimul trimestru din 2020 comparativ cu primul trimestru al anului.

Mai aflăm că la ora actuală sunt peste 40.000 de curieri înregistrați pe tot teritoriul țării, dintre care, 13.000 în București și 27.000 în provincie, cu 5.000 de curieri activi la nivel național.Am mai aflat că extinderea în alte orașe s-a realizat destul de ușor, digitalizat,chiar din capitală, iar curierii au avut parte de training în mediul online. Astfel, Glovo a reușit să activeze chiar și în 3 orașe noi pe săptămână, cu costuri minime.

Progresul Glovo pentru 2020 în cifre

  • 150 milioane de euro – valoarea tranzacționată estimată până la finalul 2020;
  • +23 de noi orașe (în prezent 33 de orașe active la nivel național);
  • Valoarea estimată a veniturilor curierilor este de aproximativ 23 milioane de euro;
  • 10 milioane de comenzi livrate;
  • 2 milioane de descărcări a aplicației mobile Glovo;
  • Valoarea medie a unei comenzi a fost de 65 lei în capitală și de 56 lei în provincie;
  • Peste 2500 de parteneri activi și 5000 de curieri activi la nivel național;

Previziunile și obiectivele companiei pentru anul 2021

Glovo România estimează că va crește cu aproximativ 50% valoarea tranzacționată anul viitor prin intermediul aplicației, ajungând la 230 de milioane de euro. În același timp, compania plănuiește să ajungă la 65 de orașe și la 3 milioane de descărcări pentru aplicația mobilă.

Un nou proiect – Cook Rooms

Glovo mai plănuiește debutul proiectului “Cook Rooms” și în România, iar Victor Racariu ne-a prezentat conceptul care stă în spatele acestuia. “Cook Rooms” reprezintă spații închiriate, echipate și amenajate de către Glovo pentru gătit. Compania dorește să le subînchirieze restaurantelor, scopul acestora fiind pregătirea produselor destinate exclusiv livrărilor. Proiectul a fost implementat deja în Spania, Italia, Peru și Argentina, iar în 2021 există șansa să-l vedem și pe plan local cu 3 noi spații pentru gătit.

În urma întrebărilor, Victor Racariu a declarat că într-un singur Cook Room vor fi investiți între 150.000 – 200.000 de euro. Ni s-a mai spus că prețurile vor fi atractive, deși nu sunt încă stabilite, dar compania caută să vină în ajutorul partenerilor și să consolideze relațiile cu aceștia. În viitor, dacă totul merge bine, vor să implementeze proiectul Cook Rooms în zone care nu dispun de restaurante.

Obiectivele Glovo România pentru anul 2021 în cifre

  • Valoare tranzactionată de 230 milioane de euro
  • 65 de orașe active (+32 mai multe față de 2020)
  • 3 Cook Rooms
  • +1 milion de descărcări ale aplicației mobile.

În cadrul conferinței ne-au fost prezentate și câteva fun facts interesante:

Am aflat că cea mai mare comandă făcută prin aplicație a fost de 3800 lei.
Victor Racariu a declarat: “a fost cea mai mare comandă, pentru un supermarket, ne-a surprins foarte tare și credeam că a fost o eroare.” Cele mai populare 3 produse comandate prin Glovo: Sandwich-ul McPuișor, banane și shaorma.

De alt fel, Victor Racariu ne-a prezentat și cele mai active trei orașe: București, Timișoara și Cluj Napoca, menționând că Glovo este în creștere și în Brașov, Iași, Craiova și Constanța. Cele mai frecvente intervale pentru comenzi sunt între orele 11:00-13:00 și 18:00-20:00.