Michelin lansează a doua ediţie a Ghidului Verde pentru România

0
1664

Michelin a lansat în această săptămână o nouă ediţie a Ghidului Verde pentru România. Este a doua la număr şi vine după 8 ani de pauză în această iniţiativă turistică. Ghidul este publicat în limba română şi include detalii despre cele mai atractive obiective turistice din ţara noastră.

Ghidul era lansat pentru prima dată cu 80 de ani în urmă, iar fiecare ediţie e menită pentru a îi ajuta pe turişti să îşi organizeze mai bine sejururile. Publicaţiile de genul includ locurile de vizitat pe baza a 9 criterii dezvoltate de autorii Ghidului Verde Michelin. Autorii sunt aleşi după abilitatea lor de a găsi valoarea intrinsecă a unui oraş, sit sau punct turistic, indiferent de momentul când este vizitat locul.

Fiecare atracţie turistică va primi un număr de stele, de la 1 la 3. Trei stele înseamnă că merită vizitat, două înseamnă că merită să vă opriţi pe acolo, iar o stea înseamnă că e doar un loc interesant, dar nu musai de văzut. Sunt şi apariţii fără stele, doar cu o descriere. Maramureşul include în ediţia din acest an două obiective noi, de câte 3 stele: Valea Marei şi Valea Maramureşului.

Parcul Naţional Retezat a primit 2 stele acum, iar Castrul Porolissum 2 stele, în creştere de la o stea la prima ediţie. Ulpia Traiana are şi ea 2 stele Michelin, iar Salina Turda şi Cascada Bigăr sunt new entry-uri cu acelaşi calificativ de 2 stele. Au fost incluse şi hărţi noi faţă de prima ediţie, iar materialul este organizat în 3 secţiuni:

  • Să descoperim România
  • Să înţelegem România
  • Organizarea călătoriei

În prima parte călătorii afla detalii despre 7 regiuni ale ţării, în a doua despre tradiţii şi arta populară, dar şi istoria ţării, în vreme ce a treia e despre informaţii practice pentru călători. Ghidul Verde Michelin pentru România are 508 pagini, 26 hărţi, 92 de fotografii şi 300 de recomandări de restaurante şi hoteluri. Costă 50 de lei şi se vinde inclusiv la eMAG.ro şi librării.