Veste surprinzătoare: Rețeaua de magazine Profi a fost cumpărată de Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, pentru 1.3 miliarde de euro

0
793

Unul dintre cei mai mari jucători din piața mondială de retail alimentar este Ahold Delhaize, care de ține în prezent 19 brand-uri la nivel global. Printre acestea se află Mega Image. Prin intermediul Economica.net aflăm că în curând va fi cumpărată și rețeaua de magazine Profi, o veste surprinzătoare. Mai jos avem detalii.

Pare că s-a ajuns deja la un acord, iar Profi Rom Food, compania care operează rețeaua de magazine Profi în România, de la MidEuropa, va fi cumpărată. Tranzacția se ridică la o valoare de 1.3 miliarde de euro pre-IFRS16 (1,8 miliarde de euro post-IFRS 16). Totuși, încă e nevoie de aprobări din partea autoritățior competente în materie de reguli de concurență. Astfel, tranzacția ar putea fi finalizată abia în cursul anului viitor.

Vânzarea Profi către Ahold Delhaize ar fi cea mai mare tranziție pe segmentul de produse alimentare din Europa continentală care implică un fond de private euity. Totodată, tranzacția scrie istorie la nivel regional, fiind cea mai mare de până acum pe segmentul alimentar din Europa Centrală și de Est.

Despre Profi

Retailerul Profi e deținut de fondul de investiții Mid Europa Partners momentan. Compania operează o rețea de peste 1.650 de magazine și a înregistrat o cifră de afaceri de peste 2,5 miliarde de euro, în perioada de 12 luni încheiată la sfârșitul lunii iunie 2023.

Există 4 formate de magazine ale rețelei: PROFI SUPER, PROFI CITY, PROFI GO și PROFI LOCO. Aici se comercializează o gamă compusă din aproximativ 5000 de produse, apreciate de peste 1.2 milioane de clienți zilnic. Mai bine de 94% dintre aceste produse provin de la furnizori din România. Cifra de afaceri a rețelei, de 11,7 miliarde de lei, plasează compania pe locul trei în sectorul de retail românesc.

Despre Ahold Delhaize

Unul dintre cele mai mari grupuri de retail alimentar din lume este Ahold Delhaize, chiar lider pe segmentul de supermarketuri. Prin brandurile locale, compania deservește săptămânal 60 de milioane de clienți atât în magazine, cât și online, în SUA, Europa și Indonezia. În România compania operează o rețea națională de 969 de magazine care funcționează sub brandul Mega Image.

Prin reunirea celor două branduri, Mega Image și Profi, care se bucură deja de aprecierea clienților, grupul își va extinde prezența la nivel național. Aducec astfel oportunități și beneficii pentru clienți și angajați, contribuind la desevirea complementară atât a comunităților din zonele urbane, cât și a celor din zonele rurale.