Serviciile de delivery țin în viață piața restaurantelor, potrivit unui studiu Hospitality Culture Institute

0
295
Delivery

Potrivit unui studiu recent realizat de către Hospitality Culture Institute, în momentul de față piața restaurantelor este ținută în viață de serviciile de delivery. Știm cu toții faptul că pandemia a afectat serios zona restaurantelor și cu toate că acum acestea pot funcționa, există o limită în ceea ce privește capacitatea. Astfel, serviciile de livrat mâncare țin restaurentele pe linia de plutire.

Studiul citat mai sus spune că valoarea totală a pieței de mâncare gătită și băuturi out of home (restaurante standard, fast-food, cantine, pub-uri și supermarket-uri) în 5 dintre cele mai mari orașe din țară (București, Timișoara, Iași, Cluj și Brașov) s-a ridicat în 2020 la 10,1 miliarde de lei.

Această cifră reprezintă o scădere de doar 29% față de nivelul de 14,1 miliarde de lei din anul 2019. Cele 5 orașe de mai sus reprezintă 60% din total piață, ceea ce duce industria ospitalității la o valoare de 17 miliarde lei în anul 2020.

Iată ce a spus Florin Maxim, fondator al Hospitality Culture Institute:

„Cine a vrut sa facă treabă în HoReCa a putut face și a găsit consumatori dispuși
sa comande. Cei curajoși, care au riscat și investit în zona de delivery, si-au
dublat volumul comenzilor. Ne dorim ca studiul nostru, aflat la a patra ediție, să
fie un barometru pentru orice antreprenor și manager din industria ospitalității
care vrea să-și fundamenteze deciziile pe baza datelor statistice și a
interpretărilor calitative în cea mai grea perioadă din ultimii 30 de ani.”

Studiul scoate la iveală și faptul că 47% din piața de mâncare gătită este generată în prezent de servicii de delivery. Acest servicii sunt utilizate de 9 din 10 respondenți din București și din marile orașe din țară. Totodată, 63% din respondenții care au comandat mâncare cel puțin o dată în ultimele 6 luni au făcut-o pentru acasă în cele mai multe situații. Doar 17% au făcut comenzi la locul de muncă.

Aflăm și că în următoarele 6 luni nu se preconizează o scădere a comenzilor prin intermediul serviciilor de delivery. Cât despre impactul pandemiei, aflăm că 40% dintre cei intervievați au declarat că bugetul pentru mâncatul în oraș a scăzut în ultimul an. Acest studiu a ajuns la ediția a IV-a și a fost realizată prin metodologia CATI.

Organizatoriul studiului și anume Hospitality Culture Institute este primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România. Acesta studiază piața și tendințele din industria HoReCa alături de partenerul EXACT Business Solutions.