Pe 12 mai Timişoreana a organizat o sărbătoare locală pentru a aniversa 300 de ani de la înfiinţare. Totul începea în 1718, atunci când la ordinul Principelui de Savoya se înfiinţa prima fabrică de bere pe teritorul României. Au urmat zeci şi sute de ani cu suişuri şi coborâşuri care au adus brandul la statutul actual de lider de piaţă în vânzări şi preferinţele consumatorilor din România din 2006 încoace.
Timişoreana a înregistrat vânzări în valoare de 200 de milioane de euro în retail anul trecut şi este cea mai bine vândută bere românească la nivel internaţional, cu peste 7 milioane de unităţi în 2017. Pe 12 mai a avut loc o reconstituire a marşului gărzilor de la 1718, care a pornit din Curtea Fabricii şi s-a oprit în Piaţa Unirii, unde a avut loc ceremonia schimbării gărzilor.
Cei prezenţi au putut savura Timişoreana la halbă şi specialităţi locale. Pe parcursul celor 300 de ani au existat premiere, precum prima maşină de produs frig artificial, introdusă în 1900. În 1908 berea Timişoreana obţinea „Grand Prix” la expoziţia de la Timişoara, iar la începutul anilor 1900 debuta şi primul filtru de bere, pentru o puritate crescută a băuturii.
Chiar şi în monografia oraşului, scrisă de Armin Barat apare calitatea berii şi aprecieri, inclusiv din ţările de export. În 1968 debuta butoiul din aluminiu care îl înlocuia pe cel lemn folosit anterior, iar între anii 1960 şi 1962 s-a construit o nouă clădire a fabricii, cu cele mai moderne echipamente de pe glob la acea vreme. În ultimii 15 ani au fost investiţi 100 de milioane de euro în această întreprindere, cu scopul de a tripla capacitatea de producţie şi a creşte capacitatea de îmbuteliere.
Pentru a aniversa cei 300 de ani de activitate, Timişoreana a pornit o serie de spoturi TV, a lansat beri cu ambalaj cu logo aniversar şi pregăteşte o sumedenie de alte evenimente speciale.