Tranzacţia anului pe piaţa cafenelelor: Coca-Cola cumpără Costa Coffee, al doilea lanţ de cafenele după Starbucks

3
621

Toată lumea ştie care e compania aflată pe primul loc în rândul lanţurilor de cafenele de pe glob şi anume Starbucks. Dar oare cine e pe locul 2? E vorba despre Costa Coffee, care tocmai a ajuns sub tutela celor de la Coca-Cola, prin achiziţie. Gigantul băuturilor răcoritoare va plăti 5.1 miliarde de dolari pe lanţul de cafenele extrem de popular în UK şi Europa.

Scopul este de a rivaliza cu alianţa de succes Starbucks-Nestle. Toate cele 4000 de cafenele deţinute de Costa Coffee în Marea Britanie, China şi alte pieţe din Europa ajung sub umbrela Coca-Cola pe viitor. Costa are o prezenţă importantă în marile aeroporturi din Europa, care nu au fost cucerite încă total de Starbucks. În plus Coca-Cola poate intra acum pe piaţa băuturilor sănătoase, urmând trendul de consum din ultimii ani.

Uriaşul american din zona carbogazoaselor poate creşte şi piaţa de desfacere pentru produsele Costa. Nu ştiu dacă aţi remarcat, dar produsele Starbucks se găsesc la noi şi în supermarketuri, iar cafelele şi produsele Costa pot avea acelaşi grad de acces pe viitor. Coca-Cola nu e deloc străină de vânzările de cafea, având sub aripa sa brandul Georgia în Japonia de exemplu, dar nu are un brand global pentru a acoperi cum trebuie această piaţă.

Costa Coffee are avantajul că este şi producător şi retailer şi furnizor de cafea, dar are şi un sistem de automate de cafea. Brandul Costa se află în România din 2006, în regim de franciză, dar a avut o viaţă scurtă la noi. După criză s-a retras de pe piaţa locală, închizând unităţile locale în 2011. Hotelurile sunt acum locaţia ţintă preferată pentru acest lanţ.