Marile branduri ar face orice pentru a îşi păstra intact numele şi pentru a nu îşi ştirbi în vreun fel reputaţia. Dacă trebuie să fie şi victime colaterale, atunci asta e, vor exista şi ele. Mai nou grupul Michelin a dat în judecată un grup de gurmanzi din Hong Kong care organiza tururi şi vizite pe la restaurante cu stele Michelin.
Michelin afirmă că ar fi suferit pierderi şi daune aduse brandului prin acest grup şi tururile sale. Compagnie General Des Etablissements Michelin a acuzat Hong Kong Michelin Tour şi pe directoarea sa, Christina Ngan Lei-tjen că îi încalcă drepturile exclusive de utilizare a numelui. Compania din Hong Kong operează prin intermediul unei platforme online, cunoscută ca meetup.com.
Poate sună a serviciu de dating, dar nu e aşa ceva. Din noiembrie 2015, respectiva companie şi acel serviciu organizează vizite cu ghizi pentru cei 854 de membri, cunoscuţi ca „HK Micheliners”. Ei sunt duşi să înveţe secretele fine dining-ului la restaurantele cu stele Michelin. Totuşi francezii afirmă că firmă din Hong Kong nu a cerut voie să folosească cuvântul „Michelin” în numele său şi nici nu a licenţiat această denumire la vreun moment dat.
Michelin cheltuieşte sume mari de bani în fiecare an pentru a promova produsele şi mărcile sale şi a îşi scoate în faţă reputaţia. Publicul ar putea fi indus în eroare de numele Michelin al companiei din Hong Kong şi să creadă că e vorba de firma franceză. Acum se solicită pagube materiale şi schimbarea numelui pentru Hong Kong Michelin Tour. Ceva îmi spune că restaurantele nu au fost mulţumite de ceva recenzii şi au făcut plângere legat de grup…
Până una alta compania asiatică deja şi-a schimbat numele în „Hong Kong Fine Dining Tour”.