Trendul anilor 2019-2020 din zona culinară şi gastronomică e cu siguranţă legat de preparatele vegane şi vegetariene. Nu ne miră deci să aflăm că gigantul canadian Maple Leaf a lansat noi burgeri din plante. Produsul se va duela cu chiftelele vegetale de la Beyond Meat şi Impossible.
Lightlife Foods, compania din spatele unor produse vegetale precum hot dog din tofu sau „bacon fals din vegetale” a lansat o serie de burgeri noi. Chiftelele vor ajunge pe rafturile din SUA în februarie şi în Canada prin martie. Noul burger e gândit să imite perfect carnea, iar compania din spatele său are un mare avantaj: colaborează cu un gigant al producţiei de carne, care să îi asigure distribuţia.
Asta în vreme ce Impossible Foods şi Beyond Meat se bazează pe ideea de startup şi finanţare de la angel investors. Lightlife devenea o filială a uriaşului Maple Leaf din industria cărnii în 2017. Firma valorează 2.6 miliarde de dolari şi are toate instrumentele să facă mâncatul „verde” o modă în Canada. Mulţumită influxului de capital, burgerul a ajuns de la concept în laborator produs finit în doar 6 luni.
Studiile arată că o treime din consumatori văd burgerii din plante drept o alternativă sănătoasă la cei clasici. 29% afirmă că ar mânca aşa ceva chiar dacă sunt consumatori de carne. Doar 15% cred totuşi că gustul e la fel de bun ca la un burger clasic. Pe de altă parte doar 5% ar comanda aşa ceva la un restaurant.
Supermarketurile par să fie mediul ideal de distribuţie, mai degrabă decât restaurantele. Lightlife are şi avantajul că se mişcă repede, în vreme ce Impossible Foods trebuie să primească aprobarea FDA pentru a îşi vinde produsele în magazine. Burgerul cel nou este roz în varianta crudă şi devine zemos dacă e gătit, ajungând la un roz închis atunci când e „well done” şi nu la maroniul cărnii reale.
Lightlife Burger are 270 de calorii, la fel ca Beyond Burger. Este realizat cu o proteină de mazăre, fără soia, fără gluten.