Carrefour şi Google au demarat un nou proiect care oferă posibilitatea de a face cumpărături prin comandă vocală. Serviciul de „voice shopping” se face prin Google Assistant, asistentul virtual furnizat de Google pe telefoane şi boxe inteligente. Acest proiect este cea mai nouă etapă din parteneriatul strategic semnat de Carrefour şi Google în vara lui 2018.
Carrefour este primul retailer din lume care integrează această tehnologie de control vocal pentru cumpărături. Iată cum funcţionează: Google Assistant îţi permite să adaugi obiecte pe lista de cumpărături prin comandă vocală şi a fost programat să recunoască cele mai complexe comenzi, inclusiv nume de branduri precum „Comte 18 luni” sau „Comte Carrefour Bio”. Se poate selecta caşcaval maturat o anumită perioadă de luni şi vinuri din recolte organizate pe cei mai buni ani.
Totul se practică doar în Franţa pentru început. Assistant va fi conectat direct la inventarul digital Carrefour pe zona de e-commerce, adică livrări la domiciliu. Lista de shopping devine un coş de cumpărături prin carrefour.fr. În plus lista se poate partaja cu contacte, care îşi pot adăuga şi ele alte produse, tot cu Google Assistant. Se poate seta şi recunoaşterea unei singure voci, încât lista să fie asociată doar unei persoane.
Cumpărătorul poate şterge, modifica sau adăugă produse în liste după pofta inimii. Există şi sugestii din partea lui Google Assistant, după ce a învăţat obiceiurile de shopping ale clientului, dar şi din partea algoritmilor Carrefour. Pentru a utiliza aceste servicii trebuie să fie asociat contul Google cu contul Carrefour. În acel moment tot istoricul tău de cumpărături de la Carrefour ajunge la Google, după ce bifezi că eşti de acord cu asta. Consimţământul se poate retrage oricând.
Google a promis şi că va şterge tot dacă asistentul său nu e folosit 30 de zile. Carrefour are 12.300 de magazine în peste 30 de ţări şi deserveşte 105 milioane de clienţi.