În ceea ce pare a fi mai degrabă o parodie decât un mecanism de promovare, Heineken a anunţat lansarea primei beri virtuale, una care a avut loc în Metaverse. Evenimentul a avut loc în fabrica de bere virtuală a companiei aflată pe platforma digitală imersivă Decentraland.
Bram Westenbrink, directorul global al mărcii Heineken a recunoscut că Metaverse-ul aduce oamenii împreună într-o manieră relaxată şi imersivă, captivantă, doar că acolo nu e un mediu ideal pentru a debuta o bere nouă. Astfel Heineken Silver apare ca o glumă şi o ironie, conform oficialului. E un caz de haz de necaz, de awareness cu privire la toate brandurile care investesc prea grăbit şi fără cap în Metaverse…
Heineken a încheiat un parteneriat cu artistul urban spaniol J. Demsky pentru a construi segmente ale unei case virtuale Heineken Silver. Producătorul de bere a invitat şi presa la acest eveniment din Decentraland, o lume virtuală deţinută de utilizatori. Experienţa a fost una suprarealistă, artistică, uşor ridicolă, pentru a arăta cum FOMO-ul face brandurile să piardă legătură cu ce vrea lumea de fapt.
Heineken încearcă să inoveze în alte moduri şi să recupereze picajul din venituri. Acela s-a petrecut cel mai tare în 2020 din cauza pandemiei, dar recent producătorul de bere a intrat în top 5 acţiuni europene. Ce a făcut Heineken săptămâna asta nici măcar nu e o premieră, deoarece brandul de bere Miller Lite din SUA a deschis deja un „Meta Lite Bar” pe platforma luna trecută. În altă ordine de idei, în ultima lună Heineken a suspendat producţia de bere şi vânzările sub marca proprie în Rusia, ca măsură de protest contra invaziei Ucrainei.