Masa de Paşte în pandemie în 2021: 200-500 de lei este bugetul alocat mielului de Paşte (Obor21)

0
1210

Ne pregătim de Paştele Ortodox, care are loc la începutul lunii mai şi cu această ocazie aflăm care este bugetul alocat de români pentru mielul de Paşte în acest an. Un sondaj realizat de Obor21.ro ne oferă aceste cifre. E vorba despre un sondaj naţional, care arata printre altele ca Paştele este asociat cu masa în familie pentru 40% dintre români.

Potrivit Obor21.ro, prima cooperativă ţărănească digitală, 80% dintre clienţi se orientează în luna aprilie spre produse din miel şi ied. Comanda medie este de 310 lei, în creştere cu 30% faţă de o perioadă obişnuită. Bugetul alocat în 2021 achiziţiei de carne şi produse din carne pentru Paşte este de 200-500 de lei pentru 55% dintre români, un procent uşor crescut pentru respodenţii din zona Bucureşti-Ilfov. Datele indicate de sondaj sunt confirmate de valoarea comenzii medii înregistrate de Obor21.ro în perioada Paştelui.

Într-o perioadă obişnuită a anului media comenzii era de 230 de lei, iar în luna aprilie ajunge la 310 lei. Studiul indică şi că jumătate dintre români consumă rar carne de caprine şi ovine, dar lucrurile se schimbă de Paşte. Totuşi, în ultimul an, pe fondul unei mai mari atenţii pentru mâncarea sănătoasă, a crescut uşor consumul cărnii de ied sau capră şi în afară perioadei Paştelui. Există o creştere cu 150% pentru carnea de capră faţă de aceeaşi perioadă din 2020. Posibil ca existenţa constantă în ofertă a acestui tip de carne, dar şi popularitatea lactatelor de capră să contribuie popularizare.

Mai aflăm şi că 40% dintre românii care au răspuns la sondajul Obor21.ro consumă cel puţin o dată pe săptămână produse bio sau naturale. Un român din 3 le achiziţionează de la producători, dar şi din gospodăriile ţărăneşti din apropierea localităţii de reşedinţă. În plus tendinţa de a muta cumpărăturile în online continuă trendul ascendent. Astfel, 36% dintre respondenţi au precizat că nu obişnuiau să facă cumpărături online înainte de pandemie, dar acum lucrurile s-au schimbat.

Cât despre decizia a cumpăra carne online, ea se face în mare parte pe baza recomandărilor şi reviewurilor altor cumpărători (45%). 51% au precizat că sunt interesaţi să afle cât mai multe date despre provenienţa cărnii cumpărate, lucru care poate influenţa decizia de achiziţie.

Sondajul Omnibus a fost realizat online pentru Obor21.ro la nivel naţional între 22 şi 25 martie 2021, pe un eşantion de 922 de persoane, 60% femei şi 40% bărbaţi.