Obor21, prima cooperativă ţărănească digitală din România a avut afaceri de 100.000 de euro în primul an

1
1049

Obor21 este prima cooperativă ţărănească digitală din România şi le oferă românilor posibilitatea de a comanda online diferite produse. Carnea proaspătă este primul produs de acest tip, prin ideea de meatbooking: rezervare înainte de sacrificare. Ei bine la un an de la pornirea proiectului aflăm cum a mers el.

Lansat chiar înainte de debutul crizei pandemice, Obor21 a avut o cifră de afaceri de 100.000 de euro în primul an. Prima cooperativă ţărănească digitală din ţara noastră oferă acces la produse naturale, neprocesate, pe baza conceptului de Meatbooking. Vânzările au fost peste aşteptări, iar după eliminarea restricţiilor, Obor21 a ajuns la o cifră de afaceri de 100.000 de euro în 10 luni. Dinamica vânzărilor a fost determinată şi de o creştere constantă a numărului de clienţi şi a valorii comenzilor lor.

Media a ajuns să fie 230 de lei pe client. Publicul ţintă are profilul următor: vârsta între 25 şi 44 de ani, venituri medii şi peste medii, stil de viaţă sănătos, pasionat de gătit şi de a experimenta gusturi noi. Clientul este preocupat de un stil de viaţă responsabil şi planifică distribuţia alimentelor cumpărate. 54% dintre clienţii care comandă sunt femei. 1 din 6 clienţi a recomandat Obor21 după prima comandă sau a revenit în magazinul online. Aflaţi şi că valoarea coşului mediu a crescut cu 20% în perioada sărbătorilor, adică aprilie şi decembrie.

În medie se află 5 produse în coş (cu greutate între 3 şi 6 kilograme), iar cele mai populare sunt mânzat (70%), apoi carnea de oaie şi capră (10%), iar restul sunt specialităţi, zahana. Obor21 a realizat şi parteneriate în industria HoReCa, iar lunar 30-40% din clienţi sunt în zona B2B, restaurante şi băcanii. Pentru 2021 planul este de extindere a zonei de livrare în afara ariei Bucureşti-Ilfov şi diversificarea portofoliului de produse. Se iau în calcul şi lactatele, fructele şi legumele.

Obor21.ro a debutat în februarie 2020 după o investiţie de peste 80.000 de euro şi a fost creată de către Iunia şi Florian Mateiţă. Carnea rezervată prin platforma vine din gospodăriile ţărăneşti din judeţele Botoşani şi Suceava. Ea este livrată consumatorului final prin curier, la temperatura controlată în cel mult 72 de ore de la sacrificare. Fiecare etichetă are informaţii detaliate despre provenienţa produselor.