Românii cumpără cu 70% mai multă apă îmbuteliată decât media est-europeană; Câtă apă consumăm?

0
561

Azi ne-a sosit pe mail un studiu cel puţin interesant care arată ataşamentul românilor faţă de apa îmbuteliată. În mod curios, deşi au o putere de cumpărare cu 18% mai mică decât media europeană, românii cumpără cu peste 70% mai multă apă îmbuteliată decât media locuitorilor ţărilor din Europa de Est.

Suntem într-un plin proces de diversificare şi expansiune a ofertei, dar şi de creştere a cererii din partea consumatorilor. Asta în vreme ce ambalajele se tot reinventează, în versiuni mai puţin poluante. Analiştii companiei de consultanţă specializată Growth Leadership Consulting au descoperit o serie de informaţii interesante cu privire la categoriile şi obiceiurile de consum al apei îmbuteliate în rândul romanilor.

Deficitul de apă potabilă afectează 11% din populaţia UE, o bună parte a României încadrându-se în această categorie. Asta aduce un consum sporit de apa îmbuteliată. Deşi românii au o putere de cumpărare cu 18% mai mică decât media din EU, conform Eurostat 2021, obiceiurile de consum de apă duc cu gândul la Europa de Vest. Un studiu realizat de către Euromonitor Internaţional indică faptul că în România s-au consumat în ultimul an 115.3 litri de persoană, o valoare cu 72% superioară faţă de media Europei de Est. În general în regiune media este de 69 de litri/persoană/an.

Şi consumul este în trend ascendent, urmând a creşte cu până la 15 litri de persoană până în anul 2026. Pe durata pandemiei a crescut consumul de apa îmbuteliată la pet, lucru logic dacă te gândeşti că lumea a stat mai mult acasă. Tendinţa e alimentată de practica home office şi de obiceiurile dobândite în pandemie. Apa îmbuteliată e folosită mult mai mult la gătit acum.

În acelaşi timp creşte şi consumul de apă filtrată de la robinet, pe măsură ce creşte preocuparea pentru reciclare. Câteva trenduri locale sunt următoarele:

  • migrarea consumuui spre categorii premium de produse
  • creşterea diversităţii de ambalaje, mai ales în segmentul premium
  • accelerarea prezenţi mărcilor private în pachetele „on the go”
  • penetrarea accelerată a mărcilor globale în canalul Horeca