Stea Michelin pentru KFC!? Un bărbat din Australia face campanie pentru restaurantul său

0
1045

Am văzut multe lucruri trăznite care provin din Australia, dar de această dată avem o pretenţie din domeniul gastronomic care poate suna a blasfemie. Un proprietar de restaurant KFC din Australia vrea să obţină o stea Michelin pentru localul său şi face o campanie pentru asta.

Sam Edelman este numele bărbatului, care pare convins că restaurantul merită distincţia. Problema e că din câte ştiu eu francizele nu pot primi stele Michelin şi nici nu pot exista preparate care să surprindă prea mult expertul Michelin. Pe de altă parte există un food truck legendar al lui Jay Fai, care a primit o stea Michelin. Sam a lucrat la gigantul american timp de 20 de ani, iar el consideră că restaurantul său din Alice Springs, Australia este „cel mai izolat din lume”.

Now, this is a bit crazy but I'm sure we can give this Michelin thing a go. Hear me out…

Publicată de Sam Edelman pe Luni, 17 iunie 2019

Însuşi conceptul că lumea călătoreşte sute sau chiar mii de kilometri pentru pui prăjit ar fi un argument în favoarea stelei Michelin. Mai nou clienţii sunt rugaţi să susţină restaurantul în campania sa de certificare Michelin. E un grup de Facebook pentru asta aici, iar el a strâns deja sute de susţinători. Ghidul Michelin nici măcar nu este publicat în Australia şi nu cred că acoperă vreun restaurant de acolo.

Michelin nu i-ar fi răspuns la mailuri temerarului, dar i-a răspuns pe Facebook. Declaraţia oficială Michelin e că nu a ajuns încă în Australia, dar speră să o facă într-o zi. Sam Edelman a mai declarat că o persoană care călătoreşte 1000 de kilometri pentru pui prăjit clar îi aduce un compliment de 3 stele Michelin, dar s-ar mulţumi şi cu una singură. Pentru a primi o stea experţii Michelin trebuie să considere localul „unul foarte bun în categoria sa”.

Pentru două stele trebuie să ai „bucătărie excelentă, care să merite un ocol”, iar pentru 3 stele „restaurantul trebuie să fie excepţional, care să merite o călătorie specială”. Acestea sunt criterii generice, iar Michelin nu publică oficial şi nici nu dezvăluie criteriile ce trebuie întrunite pentru a acorda distincţiile. În principiu se ia în calcul tot: timpul de servire, politeţea angajaţilor, creativitatea preparatelor şi ambianţa.