Barometru FOOD 2020: Trei sferturi dintre angajați și-au comandat masa de prânz de la restaurant în lockdown

0
738
Barometru FOOD 2020

Un studiu foarte interesant proaspăt sosit în inbox-ul nostru ne aduce detalii despre obiceiul românilor în timpul pandemiei. Aflăm pe seama sondajului Barometru FOOD 2020 care au fost obiceiurile alimentare ale angajaților și influența pe care a avut-o lockdown-ul asupra dietei acestora și a business-ului în HORECA.

În cadrul acestui sondaj Edenred și partenerii săi au intervievat în 2020 peste 40.000 de angajați. Au participat și 2.300 de proprietari de restaurante din 20 de țări, între care și România. De aici aflăm că anul trecut angajații au avut un comportament previzibil. Au rămas în continuare interesați de o dietă echilibrată și au adoptat pe de altă parte în mod accelerat noile soluții digitale asociate pauzelor de masă. S-a optat pentru comenzi online de mâncare și plata cu cardul de masă la restaurant.

72% dintre angajați au spus că în timpul lockdown-ului, au comandat de la restaurante folosind servicii de livrare sau take-out și de click-and-collect. Studiul Barometru FOOD 2020 scoate la iveală că 60% dintre proprietarii de restaurante au reușit să își mențină funcțional business-ul. Asta s-a întâmplat prin implementarea serviciilor de livrare sau de take-out.

În timpul lockdown-ului, angajații au fost mai preocupați de o dietă echilibrată. Iată și alte detalii obținute de la angajați români participanți la sondaj:

  • 78% au declarat că în pandemie au devenit mai atenți la alimentația proprie
  • 8 din 10 angajați au așteptarea ca restaurantele să conceapă mai multe opțiuni de meniuri echilibrate

Mai aflăm și faptul că 76% dintre proprietarii de restaurante afirmă că tichetele de masă au avut un impact pozitiv în business. Aceste tichete de masă au reprezentat un bilet pentru o pauză de masă mai accesibilă, mai simplă și mai echilibrată.