Secretele designului magazinelor
Reeves Connelly, student la Pratt Institute, explică pe pagina sa de TikTok că timpul dedicat gândirii designului unui magazin alimentar este impresionant. „Prima impresie este esențială, așa că legumele și fructele sunt întotdeauna plasate la intrare. Speranța este că după ce ai luat produse sănătoase, vei fi mai înclinat să adaugi în coș și opțiuni mai puțin sănătoase, simțindu-te mai puțin vinovat”, spune el.
Mai mult, parcursul obligatoriu prin benzile de plată este conceput pentru a descuraja plecările fără achiziții.
Șmecheria aranjării cerealelor
Cerealele sunt un alt front pe care supermarketurile își joacă cartea strategic. „Cerealele cu mult zahăr sunt plasate la nivelul ochilor copiilor, în timp ce cele sănătoase sunt la un nivel superior, mai greu accesibil”, adaugă Connelly.
Produse esențiale, precum ouăle și pâinea, sunt adesea situate în spatele magazinului, forțându-te să traversezi alte secțiuni și, implicit, să fii tentat de alte produse.
Produse la casă, o capcană banală dar eficientă
La casele de marcat, supermarketurile plasează produse mici, precum gumă de mestecat sau ciocolățițe, pe care le cumperi adesea în mod involuntar. „Este incredibil cum sunt concepute aceste spații pentru a maximiza cheltuielile cumpărătorilor”, conchide Connelly.